آفتاب
آیت‎الله‏ نوری‌همدانی:

با مسببین سخنرانی فتنه‌انگیز در همدان قاطعانه برخورد شود

با مسببین سخنرانی فتنه‌انگیز در همدان قاطعانه برخورد شود

یک مرجع تقلید بر لزوم برخورد قاطع با مسببین سخنرانی فتنه‎‏انگیز و هتاکانه در همدان تاکید کرد.

یک مرجع تقلید بر لزوم برخورد قاطع با مسببین سخنرانی فتنه‎‏انگیز و هتاکانه در همدان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‎الله‎‏ حسین نوری‌همدانی در اجتماع پرشور طلاب و فضلای استان همدان در اعتراض به اهانت یکی از عوامل فتنه به مقام معظم رهبری و ارکان نظام مقدس اسلامی در نشستی در یکی از حسینیه‌های همدان، با اشاره به ویژگی‎های انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ما برکات بسیاری داشت ولی نباید از آسیب‏‌هایی که آن را تهدید می‏‌کند، غافل شد.

وی افزود: خداوند در دو جای قرآن بر لزوم حفظ نعمت‌ها تاکید کرده است، زیرا اگر قدر نعمتی که خداوند به ما داده است را ندانیم آن نعمت را از دست خواهیم داد؛ از این رو باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم و از آن حمایت کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: روحانیت که خواص جامعه ما به شمار می‎‏روند همیشه در این گونه صحنه‎‏ها پیشگام بوده‎اند و اجازه هتاکی‎‏ها را به دشمنان نداده‏‎اند.

وی گفت: شاید مصلحت بود که چنین اتفاقی روی دهد تا فتنه گران بدانند که روحانیت همیشه بیدار است و به آنها مجال نخواهد داد؛ آنها باید توسط شما گوشمالی شوند تا دیگر در هیچ جای کشور شاهد این جسارت‎ها نباشیم.

نوری‌همدانی با اشاره به این‌که «پیام این تجمعات، پیام هوشیاری علما و فضلا به مردم همدان است» گفت: همدان جای افراد هتاک نیست و همه باید در حد توان خود اقدامی برای مقابله با این گونه حرکات انجام دهند، مسئولین نیز لازم است که ریشه‌های این جریان‌ها را شناسایی و با آن مقابله کنند تا هیچ کس جرأت نکند که چنین جسارت‌هایی را انجام دهد.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که «این واکنش به موقع روحانیت سنگ محک بسیار خوبی برای فتنه‌گران خواهد بود» گفت: همدان از دیرباز شهر مجاهدان بوده و علما و فضلای بسیاری را در راه انقلاب و اسلام تقدیم کرده است و طلاب و روحانیت بیدار و مردم مجاهد این استان اجازه فتنه‎گری را به آنها نخواهند داد.

وی بیان کرد: برخورد با مسببان این هتاکی و همچنین دعوت کنندگان این فرد باید به سرعت انجام شود؛ افرادی که این فرد را دعوت کردند باید از سمت‎‏های اجرایی کنار بروند زیرا آنها این فرد را به خوبی می‎‏شناختند.

نوری همدانی با اشاره به فتنه آقاجری در همدان گفت: بنده در آن زمان به امام جمعه همدان گفتم که همدان جای این افراد نیست و مردم در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: یکی از نکات تاسف‌آور سکوت افرادی است که در این جلسه حضور داشتند و این سخنان را شنیدند؛ در جریان آقاجری چند نفر از بانوان به او اعتراض کردند ولی ظاهرا در این جلسه کسی به این هتاکی‎ها جواب نداده و اجازه ادامه صحبت را به او داده‎اند که نشان می‎دهد که این افراد از سخنان او ناراضی نبودند.

انتهای پیام

کد N160577

وبگردی