آفتاب
ویتالی چورکین:| 150691

یانوکوویچ خواستار دخالت نظامی روسیه در اوکراین شده بود

یانوکوویچ خواستار دخالت نظامی روسیه در اوکراین شده بود

به گفته چورکین٬ یانوکوویچ طی نامه‌ای با توجه به رخدادهای اوکراین و آنچه وی «هرج‌ و مرج» نامیده بود، از رئیس‌جمهوری روسیه خواسته بود از ارتش کشورش برای «بازگرداندن صلح و ثبات» و «محافظت» از مردم این کشور استفاده کند.

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشان دادن کپی نامه‌ای از «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین، گفت که وی خواستار دخالت نظامی روسیه شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ به گفته چورکین٬ یانوکوویچ در این نامه با توجه به رخدادهای اوکراین و آنچه وی «هرج‌ و مرج» نامیده بود، از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه خواسته بود از ارتش کشورش برای «بازگرداندن صلح و ثبات» و «محافظت» از مردم این کشور استفاده کند.

به گفته چورکین، رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در این نامه نوشته بود که این کشور در «مرز یک جنگ داخلی» است.

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل، حضور نظامی این کشور در اوکراین برای دفاع و محافظت از شهروندان روس و روس‌زبان‌های ناحیه خودمختار کریمه است.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است با گوش دادن به چورکین کسی ممکن است فکر کند روسیه «نیروی واکنش سریع» رئیس امور حقوق بشر ملل متحد است.

سامانتا پاور می‌گوید کاری که روسیه انجام داده «ماموریت حفاظت از حقوق بشر نیست» بلکه «نقض قوانین بین‌المللی، نقض حق حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و تعهدات بین‌اللمی و موافقت‌نامه هلسینکی است».

کد N160512

وبگردی