آفتاب

چورکین : یاناکوویچ برای بازگشت ثبات به اوکراین از پوتین درخواست مداخله کرد

چورکین : یاناکوویچ برای بازگشت ثبات به اوکراین از پوتین درخواست مداخله کرد

سازمان ملل، ایرنا- نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با اشاره به نامه درخواست کمک رییس جمهور سابق اوکراین از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت اعتراض های مشروع مردم اوکراین به بی کفایتی یاناکوویچ مورد سو استفاده خارجی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ویتالی چورکین که با خبرنگاران در مقر سازمان ملل سخن می گفت تاکید کرد که به باور وی بخش بزرگی از مردم اوکراین اعتراض مشروع به بی کفایتی رییس جمهور قبلی آن کشور داشته اند؛ اما برخی دولت ها این اعتراض ها را به نفع خود و علیه روسیه مصادره کردند.

وی با خواندن نامه ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور سابق اوکراین به رییس جمهور روسیه ونشان دادن نسخه ای از آن به خبرنگاران گفت نامه ˈرییس جمهور اوکراینˈ پیام بسیار مهمی دارد.

در این نامه که خطاب به پوتین نگاشته شده آمده است: اوکراین در استانه جنگ داخلی قرار گرفته و کشور به بحران غلطیده است و زندگی مردم در خطر قرار گرفته است. مردم به دلیل گویش خود و قومیت شان مورد حمله قرار می گیرند. در این راستا من از فدراسیون روسیه می خواهم که ثبات و صلح و حاکمیت قانون را به اوکراین بازگرداند.

چورکین در پاسخ به اینکه آیا ارتش روسیه به کی یف هم خواهند رفت، گفت: مردم اوکراین تصمیم گیری نهایی هستند. ما نگران ثبات و صلح آن کشور هستیم.

چورکین تاکید کرد حضور نیروی دریایی روسیه در کریمه قانونی است و به هیچ وجه روسیه دلیلی برای خارج کردن این نیروها نمی بیند؛ چراکه میان مسکو و کی یف از دهه 1990 میلادی قراردادی برای استقرار این نیروها در آنجا وجود دارد.

اروپام 2251 **1908
کد N160354

وبگردی