آفتاب

نماینده اخضر ابراهیمی در دمشق کناره گیری می کند

نماینده اخضر ابراهیمی در دمشق کناره گیری می کند

تهران - ایرنا - یک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد : نماینده اخضر ابراهیمی در دمشق خواهان کناره گیری از سمت خود شده است.

خالد المصری سخنگوی سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفته است، ˈمختار لمانیˈ رییس دفتر ابراهیمی نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در دمشق ˈ درخواستی به سازمان ملل داده تا از وظایف فعلی خود مرخص شود ولی وی رسما استعفا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق ، این سخنگو هیچ توضیحی در مورد تصمیم لمانی نداد.

وی در سپتامبر 2012 به عنوان نماینده ابراهیمی در دمشق منصوب شد.

لمانی از ناکامی مذاکرات ژنو 2 بین نمایندگان دولت جناح مخالف که در دو دور جداگانه در ماههای ژانویه و فوریه برگزار شد بی آنکه هیچ نتیجه محکمی داشته باشد ابراز تاسف کرده بود.

وی گفته بود این فرآیند بسیار سریع و بدون آمادگی کافی و وجود اراده سیاسی لازم برای انجام مذاکرات موفقیت آمیز شروع شده بود.

لمانی مغربی تبار بوده و به خوبی عربی صحبت می کند. گفته می شود که وی یک شنونده خوب بوده و علنا نقطه نظراتش را به دو طرف جنگ منتقل می کند.

وی چندین سمت سیاسی سطح بالا داشت و از جمله نماینده سازمان کنفرانس اسلامی در سازمان ملل در فواصل سال های 1998 تا 2002 بود.

لمانی همچنین نماینده اتحادیه عرب در عراق در سال های 2006 و 2007 بود ولی پس از آن که اعلام کرد که قادر به تحقق خواسته های لازم برای این سمت خود نیست، استعفا کرد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N160328

وبگردی