آفتاب

نشست اضطراری شورای امنیت درباره بحران اوکراین

نشست اضطراری شورای امنیت درباره بحران اوکراین

نیویورک، ایرنا - اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای دومین بار طی چند روز گذشته و به درخواست نماینده دائم اوکراین در این نهاد بین المللی، ساعت بعد از ظهر به وقت محلی آخرین تحولات مربوط به بحران این کشور را در نشستی اضطراری مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت جمعه ی گذشته نیز بحران اخیر در اوکراین و پی آمد های آن در جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

یوری سرگی یف نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل متحد روز 28 فوریه در نامه ای به ریاست دوره ای شورای امنیت با استناد به مواد 34 و 35 منشور سازمان ملل متحد خواستار برگزاری یک نشست فوق العاده برای بررسی بحران کشورش شد.

سر گی یف در این نامه همچنین با استناد به بند 37 همین منشور خواسته است تا در مقام نماینده قانونی دولت اوکراین در سازمان ملل در این نشست حضور داشته باشد.

بحران اوکراین با تصویب تصمیم اخیر دومای روسیه مبنی بر اعزام نیروهای روسی به اوکراین و ورود نزدیک به شش هزار نفر از نیروهای این کشور در منطقه کریمه ، وارد مرحله تازه ای شده است.

اولکساندر توچینوف رییس جمهور موقت اوکراین شبانه با صدور بیانیه ای از نیروهای این کشور خواست تا برای مقابله با تعدی های احتمالی در حال آماده باش کامل بسر ببرند.

در حالی که ولادیمیر پوتین اعزام نیروهای روسیه به منطقه کریمه را آغاز کرده بود دومای این کشور با تصویب لایحه ای در روز شنبه حضور نظامی روسیه در اوکراین را مجاز شمرد.

اوباما رییس جمهور امریکا نیز در یک گفتگوی 90 دقیقه ای با ولادیمیر پوتین کوشید تا او را از ادامه اقداماتی کگه موجب افزایش بحران جاری و شدت بخشیدن به تنش های میان دو کشور بر حذر دارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در حالی که از مسئولین کرملین خواسته است تا از افزایش بحران مربوط به اوکراین احتراز کنند در نظر دارد عصر امروز برای دیدار با مقامات دولت کی یف وارد اوکراین شود.

یان الیسون معاون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته برای دیدار بام مقام های دولت اوکراین راهی کی یف شده است.

اروپام 2253 **1908
کد N160269

وبگردی