آفتاب
مقامات پلیس پاکستان:

یک مجتمع قضایی در اسلام آباد هدف مهاجمان مسلح بوده است

یک مجتمع قضایی در اسلام آباد هدف مهاجمان مسلح بوده است

مقامات پلیس پاکستان اعلام کردند حمله مسلحانه امروز که دستکم 11 کشته و 30 زخمی بر جا گذاشت یک مجموعه قضایی در اسلام آباد را هدف قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تنها چند روز پس از اعلام آتش بس یک ماهه از سوی شبه نظامیان طالبان، امروز دوشنبه گروهی از افراد مسلح به یک مجتمع قضایی در اسلام آباد حمله کردند و قضات و وکلا را به گلوله بستند. به گفته شاهدان عینی در این حمله که طی آن مهاجمان به سوی مردم تیراندازی می کردند و نارنجک می انداختند، 2 قاضی و 5 وکیل کشته شده اند. با این حال شمار کشته شدگان این حمله دست کم 11 نفر و شمار زخمی ها نیز 30 نفر اعلام شده است. این در حالی است که دو نفر از مهاجمان نیز دست به انفجار انتحاری زده اند.

"سکندر حیات" از مقامات پلیس اسلام آباد در این رابطه گفت: حمله مذکور ابتدا با انفجاری که دو عامل انتحاری در محل انجام داده اند آغاز شده است و در پی آن افراد بی شمار مسلح به سوی کارکنان مرکز قضایی آتش گشوده اند.

تاکنون گزارشی در مورد شمار تلفات و یا بازداشت عاملان حمله منتشر نشده است. "جمیل هاشمی" از افسران پلیس حاضر در عملیات مقابله با افراد مسلح می گوید: شمار آنها بین شش تا هشت نفر بوده و آنها از نقاط مختلف به حاضرین تیراندازی کرده اند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این حمله تروریستی در حالی انجام می گیرد که دولت "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان در حال برگزاری مذاکرات با شبه نظامیان طالبان با هدف پایان دادن به درگیری های داخلی در این کشور است.

کد N160208

وبگردی