آفتاب

ماجرای رنگ کردن گنجشک جای بلبل وتاثیر بحران اوکراین بر ایران در رسانه های داخلی

ماجرای رنگ کردن گنجشک جای بلبل وتاثیر بحران اوکراین بر ایران در رسانه های داخلی

تاثیر بحران اوکراین بر ایران،امکان آزادی بابک زنجانی،تغییر تاکتیک آیپک در مقابل اوباما و واکنش به گزارش حقوق بشر آمریکا درباره ایران برخی ازموضوعات مورد توجه سایت های خبری در روز دوشنبه بود.

به گزارش خبرآنلاین ، سایت الف امروز در تحلیلی از امکان آزادی بابک زنجانی گفته و افزوده است: تاکنون بازداشت بابک زنجانی تنها از بیم خروج او از کشور و دستگیری توسط اینترپل صورت گرفته بود. چرا که نام او در پرونده رضا ضراب مطرح شده بود. حالا با آزاد شدن ضراب این بیم هم از میان رفته است. براساس قانون، تفهیم اتهام تنها در صورت ارائه شکایت امکان پذیر است. 

باتوجه به اینکه فعلا از نظر قوه قضائیه ترس خروج از کشور تنها علت بازداشت وی بوده، دور از انتظار نیست اگر دولت مصادیق فساد مالی زنجانی را به قوه قضائیه ارائه نکند، وی از زندان آزاد شود. توجه این مسئله هم می‌تواند این باشد: دارایی‌های داخلی او کفاف بدهی‌هاش را می‌دهد.

تابناک در مطلبی به نقل سایت شبکه خبری «بلومبرگ» به بررسی تأثیر بحران اوکراین بر سیاست‌های جهانی آمریکا پرداخته و می‌نویسد، این بحران بیش از هر چیز تلاش آمریکا را برای جلب همکاری روسیه در طیفی از موضوعات بین‌المللی، از موضوع سوریه گرفته تا مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین خروج نیروهای غربی از افغانستان، با چالش جدی روبه‌رو می‌کند.
در این میان و در شرایطی که آمریکا در موضوعات مذکور به طور جدی به کمک روسیه نیاز دارد، شماری از تحلیلگران غربی ضمن انتقاد از نحوه برخورد اوباما با بحران اوکراین، خواستار ‌موضعی قاطع‌تر‌ از سوی دولت آمریکا هستند؛ امری که با توجه به شرایط کنونی بین‌المللی، برای این دولت بسیار دشوار است.


انتخاب به نقل از سایت بریتبارت نیوز نوشت: آیپک برای تشدید تحریم ها علیه ایران تغییر تاکتیک داده و به جای درخواست رای دهی به لایحه تحریم ایران، از لابی گران خود خواسته است که اعضای کنگره را متقاعد به نگارش نامه ای به اوباما در مورد مفاد توافقنامه نهایی با ایران کنند.
این نامه ها چهار هدف برای توافق نهایی با ایران تعیین می کنند: برچیدن زیرساخت های هسته ای، افزایش نظارت بر تاسیسات هسته ای، حفظ نظام تحریم ها تا زمان اجرای تمام خواسته های جامعه بین المللی و نقش بیشتر کنگره.

رجا در گزارشی به نقل از هفته نامه 9 دی نوشت: حدود یک ماه از آغاز توزیع سبد کالا به عنوان طرح ابتکاری دولت یازدهم می‌گذرد. حوادث و موضع‌گیری‌هایی که درباره این طرح در یک ماه اخیر صورت گرفته، نشان از اشتباهات فاحش در تصمیم‌گیری و اجرا و نتیجتاً تبعات ناگوار اجتماعی آن دارد.
عذرخواهی‌ها و منت گذاشتن‌ها هم موجب نشده که نارضایتی‌های مردم از طرح سبد کالا، پایان یابد. هرچند دولت تلاش کرده با گستراندن توزیع سبد کالا به بخشی از جامعه کارگری که در ابتدا قصد نداشت به آنها سبد بدهد، تا حدی از نارضایتی‌های عمومی بکاهد، اما همچنان بر سر نحوه انتخاب اقشار مشمول سبد کالا، حرف و حدیث‌ها در میان مردم در جریان است.

عصر ایران یادداشت وزیر بهداشت را در سایت شخصی اش منتشر کرده و به نقل از وی نوشته است:در جلسه هیأت دولت، گزارشی در مورد آلودگی هوا ارائه دادم؛ البته از نگــاه سـلامت. این‌که آلاینده‌ها بر حوزه حیاتی بهداشــت و درمـان چه اثری دارند و نادیده گرفتن آن چه هزینــه‌های کلان اجتـمــاعی و اقتـصـادی برای کشور در بر خواهد داشت.برایم جالب بود که مدیران ارشد کشور هم از این که می‌شنیدند،هوای آلوده می‌تواند انسان را بکُشد، تعجب می‌کردند. آن‌جا تأکید کردم که این واقعیت است؛ توهم نیست.

شفاف گفت وگویی با حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی درباره انتشار گزارش حقوق بشر آمریکا درباره ایران انجام داده است.

این سایت به نقل از حقیقت پورخاطر نشان می کند:باید به آمریکاییها خاطرنشان کرد که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت .دیگر زمان رنگ کردن گنجشک و فروختن آن به جای بلبل گذشته ،مردم ایران به خوبی با آمریکا و خوی استکباری آن آشنا هستند ملت ایران حمایت های ایالات متحده ازشاه خائن و اقدامات ظالمانه آن رافراموش نمی کنند.

 

29/212 

کد N160184

وبگردی