آفتاب

اردوغان نسبت به ایجاد درگیری و آشوب در ترکیه هشدار داد

اردوغان نسبت به ایجاد درگیری و آشوب در ترکیه هشدار داد

آنکارا - ایرنا -ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه نسبت به ایجاد درگیری ،آشوب و فعالیت های تحریک آمیز توسط مخالفان دولت آنکارا به مردم ترکیه هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نخست وزیر ترکیه امروز در جمع مردم استان ˈ نیقده ˈ در آستانه انتخابات شهرداری ها در این کشور خطاب به مردم ترکیه گفت : من نسبت به ایجاد آشوب ، درگیری و فعالیت های تحریک آمیز از سوی مخالفان دولت آنکارا هشدار می دهم .

انتخابات شهرداری ها در ترکیه با شرکت نمایندگان 27 حزب درحالی روز دهم فروردین ماه برگزار می شود که نتایج این انتخابات با توجه به تحولات اخیر در ترکیه در پی تنش سیاسی ناشی از رسوایی اقتصادی برای حزب حاکم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی شعار حزب حاکم برای شرکت در این انتخابات را مردم محوری، دمکراسی و توسعه شهری اعلام کرد.

اردوغان با اشاره به شنود مکالمات بیش از هفت هزار نفر از چهره های سیاسی،نظامی و فرهنگی این کشور از جمله رییس جمهوری ، رییس ستاد مشترک ارتش ، خبرنگاران ، هنرمندان و بازرگانان توسط هواداران جماعت گولن در ترکیه ، آن را غیر قانونی دانست.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر ˈ فتح الله گولن ˈ رهبر این جماعت را به بازگشت به ترکیه به جای اقامت در آمریکا دعوت کرد.

وی با رد هرگونه فساد مالی در دولت آنکارا و حزب حاکم عدالت و توسعه اظهار داشت:هواداران برای یک ترکیه جدید به حزب حاکم رای خواهند داد.

در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته برخی از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و شماری از فعالان اقتصادی دستگیر شدند که دولت آنکارا و مقامات دولتی این عملیات را به جماعت گولن منتسب کردند.

خاورم ** 230**1856
کد N160054

وبگردی