آفتاب

روسیه: تهدیدهای کری علیه روسیه غیرقابل قبول است

روسیه: تهدیدهای کری علیه روسیه غیرقابل قبول است

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای تهدیدهای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا علیه روسیه را در رابطه با مسایل اوکراین و منطقه کریمه غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایرنا در بیانیه گفته شده است: وزیر امور خارجه آمریکا به خود زحمت بررسی فرایندهای پیچیده در جامعه اوکراین و ارزیابی واقعی وضعیت این کشور را که همچنان پس از غصب قدرت در این کشور بدتر می شود، نداده و با پیروی از روش های دوره جنگ سرد پیشنهاد می کند روسیه را به جای افرادی که در اوکراین کودتای دولتی کرده اند، مجازات کنند.

در بیانیه اضافه شده است:درهمین حال آمریکا و متحدانش نسبت به اقدامات خلاف قانون جنگجویان درمیدان استقلال کیف و اذیت و آزار مخالفان سیاسی و مردم عادی و حملات به بناهای یادبود دوره جنگ دوم جهانی چشم پوشی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآوری کرد:حکومت جدید اوکراین موافقت نامه 21 فوریه را که وزیران خارجه آلمان، فرانسه و لهستان آن را امضا کردند، نقض کرده و ˈدولت پیروزمندانˈ تشکیل داده و عملا به زبان روسی و هر چیزی که تداعی گر روسیه باشد، اعلام جنگ کردند.

در بیانیه گفته شده است: متحدان غرب در اوکراین را اکثرا افراد دارای دیدگاه های نئونازی تشکیل می دهند که به غارت کلیساهای ارتدوکس و کنیسه های یهودیان می پردازند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه با بیان این که موضع روسیه در مساله اوکراین شفاف است،گفته شده است: برخلاف برخی سیاستمداران غربی که اوکراین را فقط صحنه بازیهای ژئوپلیتیکی می دانند، این کشور برای روسیه کشور برادر است و قرنها تاریخ مشترک آنها را به یکدیگر پیوند می دهد.

در پایان بیانیه گفته شده است:روسیه علاقمند به اوکراین با ثبات و قدرتمند است که حقوق قانونی مردم این کشور و هموطنان ما (روس تبارها) در آن تامین شود.

اروپام/2242**518**1856
کد N160033

وبگردی