آفتاب
اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران

آمانو: اقدامات ایران نشانگر یک گام مثبت به جلو است

آمانو: اقدامات ایران نشانگر یک گام مثبت به جلو است

همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست فصلی شورای حکام قرائت شد، تاکید کرد: اقداماتی که ایران اجرا نموده و تعهدات بیشتری را که برعهده گرفته است، نشانگر یک گام مثبت به جلو می باشد.

جهان > مجامع‌جهانی- همشهری آنلاین:
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست فصلی شورای حکام قرائت شد، تاکید کرد: اقداماتی که ایران اجرا نموده و تعهدات بیشتری را که برعهده گرفته است، نشانگر یک گام مثبت به جلو می باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از وین، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در بیانیه مقدماتی خود افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دوره موافقت شده سه ماهه ، شش اقدام عملی اولیه را که در پیوست چارچوب همکاری بین ایران و آژانس درج شده، اجرا کرده است.

وی گفت: تاکنون اقداماتی را که براساس برنامه اقدام مشترک توافق شده است، مطابق برنامه اجرا می شود.

فارس نیز نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد.

تلویزیون العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری با انتشار این خبر،‌ افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تاسیسات هسته‌‌ای ایران که تحت نظارت ما قرار دارند، ماهیت صلح آمیز دارند.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست شورای حکام این آژانس گفت: «توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 بر اساس گام‌های تعیین شده انجام شده است.»

وی اقدامات صورت‌گرفته و تعهدات ایران را «گام مثبتی رو به جلو» خواند، اما گفت هنوز «کارهای زیادی باید صورت گیرد» تا همه مسائل حل‌نشده در مورد برنامه هسته‌ای ایران مرتفع شود.

آمانو که پیشتر از کشورهای عضو خواسته بود هزینه‌های اجرای بازرسی‌های اضافی از تأسیسات هسته‌ای ایران را تقبل کنند، با اعلام اینکه برخی از کشورها بخشی از هزینه‌ها را پذیرفته‌اند، گفت آژانس هنوز به 1.6 میلیون یورو دیگر برای انجام بازرسی‌ها نیاز دارد.

کد N160013

وبگردی