آفتاب

نحفی تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ را تکذیب کرد/ حضور ۲ نماینده سازمان انرژی اتمی در مذاکرات کارشناسی

نحفی تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ را تکذیب کرد/ حضور ۲ نماینده سازمان انرژی اتمی در مذاکرات کارشناسی

فارس نوشت:

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخبار منتشر شده از سوی برخی منابع خبری درباره تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ را صحیح ندانست.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که اخبار منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی شبکه الحره درباره تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ صحت ندارد.

شبکه الحره از قول نجفی گزارش داده بود که وی در سخنانی در جمع نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در وین از احتمال تمدید مذاکرات با ۱+۵ برای ۶ ماه دیگر خبر داده بود.

نماینده ایران در آژانس در ادامه با اشاره به آغاز نشست شورای حکام آژانس اظهار داشت که این نشست جلسه فصلی حکام بوده است که با سخنرانی یوکیو آمانو مدیرکل آژانس آغاز شد و عمده مباحث مربوط به ایمنی هسته‌ای و اقدامات آژانس در این زمینه پرداخته است.

نجفی افزود: آمانو در بخشی از سخنان خود به مسئله اجرای پادمان در ایران هم پرداخته است.

وی جلسه امروز را در کل مثبت دانست و اظهار داشت که موضوع ایران یکی از موضوعاتی است که در نشست شورای حکام مطرح است و احتمالا چهارشنبه یا پنجشنبه بررسی می‌شود و فعلا بحث‌ها بیشتر در حوزه ایمنی هسته‌ای متمرکز است.

نجفی با اشاره به اینکه در مذاکرات کارشناسی بین ایران و ۱+۵ حضور خواهد داشت تصریح کرد که سازمان انرژی اتمی دو نماینده در مذاکرات کارشناسی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه موضوع اصلی در نشست شورای حکام مسئله ایران نیست اظهار داشت که مسئله مهمی که امروز مطرح شده مباحث مربوط به ایمنی هسته‌ای، همکاری‌ها در حوزه مبارزه با سرطان که آژانس می‌تواند ایفای نقش کند و دیگر مسائلی که مرتبط با آژانس است که یکی از آنها همکاری‌های ایران با آژانس است.

 

23503

کد N159983

وبگردی