آفتاب

اشتون کاهش تنش ها در اوکراین را خواستار شد

اشتون کاهش تنش ها در اوکراین را خواستار شد

تهران-ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد وی به دلیل نگرانی شدید در مورد اوضاع اوکراین خواستار برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وی خواهان کاهش تنش ها در اوکراین است.

وی تصریح کرد که در نشست امروز مسائل سیاسی در مورد اوضاع اوکراین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به ادامه حمایتهای این اتحادیه از مردم اوکراین اشاره کرد.

درهمین حال دیدیه ریندرز وزیر خارجه بلژیک نیز در مورد اوضاع اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت که تلاش خواهد کرد آغاز باب مذاکره میان روسیه و اوکراین را فراهم کند.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا همچنان تلاش خواهد کرد تا از تنش ها در اوکراین بکاهد و به روسیه فشار می اورد تا در مسیر آرام شدن اوضاع در اوکراین گام بردارد.

دیوید لیدینگتون مقام ارشد انگلیس در امور اروپا تصریح کرد: اروپایی امروز با جدی ترین تهدید علیه امنیت و ثبات خود از زمان پایان جنگ جهانی در 25 سال قبل روبرو است. امیدوارم که با همکاری شرکای ما امروز بتوانیم در راستای آرام کردن اوضاع اوکراین حرکت کنیم. اگر روس ها به اقدامات فعلی خود ادامه بدهند، سپس باید منتظر هزینه های این اقدامات باشند.

تحرکات نظامی روسیه در منطقه کریمه منجر به تنش هایی میان روسیه و غرب شده است به طوریکه آمریکا و متحدانش به شدت از این اقدام مسکو انتقاد کرده و آن را نقض تمامیت ارضی اوکراین خوانده اند. در سوی دیگر روسیه اعلام کرده که برای حفاظت از منافع خود در این منطقه نیروهای نظامی مستقر کرده است.

مترجمام**9234**1547
کد N159915

وبگردی