آفتاب

آمریکا: روسیه از اعزام ناظران بین المللی به اوکراین حمایت کند

آمریکا: روسیه از اعزام ناظران بین المللی به اوکراین حمایت کند

تهران-ایرنا- یک دیپلمات ارشد آمریکا روز دوشنبه از روسیه خواست که از طرح اعزام ماموریت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین با هدف کمک به کاهش تنش ها در این کشور حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، ˈویکتوریا نولاندˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا یادآورشد: اجماع نظری در مورد اعزام این هیات نظارتی وجود دارد. ما نیز از روسیه می خواهیم که از این اجماع نظر حمایت کند و به این هیات ملحق شود. از روس ها می خواهیم که گزینه درست را انتخاب و نیروهای نظامی خود را از منطقه کریمه بیرون بکشند.

ˈدانیل بائرˈ نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اورپا نیز امروز یادآورشد: سازمان امنیت و همکاری اروپا باید فورا هیات ناظری را به اوکراین اعزام کند.

این دیپلمات ارشد آمریکا ادامه داد: این درخواست را مطرح می کنیم که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا فوری برای نظارت و جلوگیری از تشدید تنش ها به اوکراین اعزام شوند.

بائر افزود: این سازمان باید امروز برای اجرای این طرح تصمیم گیری کند و فوری برای ماموریت نظارتی آماده شوند.

نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: اعزام این هیات نظارتی از تشدید تنش ها و مناقشه ها در اوکراین جلوگیری ، حفاظت از حقوق بشر و افراد اقلیت را تضمین و از بروز مناقشه مرزی کاسته و به حفظ امنیت و ثبات کمک خواهد کرد.

مترجمام**9234**1010
کد N159836

وبگردی