آفتاب
معاون استاندار ‌اردبیل:

طرح جامع ترافیک باید بتواند‌ برنامه‌های الگویی ‌برای حل این مشکل ارائه دهد

طرح جامع ترافیک باید بتواند‌ برنامه‌های الگویی ‌برای حل این مشکل ارائه دهد

معاون امور عمرانی استان اردبیل گفت: طرح جامع ترافیک باید بتواند مطالعات و برنامه‌های الگویی را برای حل این مشکل ارائه دهد.

به گزارش ایسنا‌، سید کمال‌الدین میرجعفریان ‌در جلسه شورای هماهنگی ترافیک اردبیل بابیان اینکه طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر اردبیل به کارفرمایی شهرداری اردبیل و مشاور مترا از سال 91 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: چهارمین مرحله این مطالعات که شامل تحلیل وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استان اردبیل با اشاره به اینکه رفتار ترافیکی و رفتار مسافران شهری در سطح شهر کاملاً مشهود است، افزود: اردبیل شهری است که یک رفتار ترافیکی ثابت در طول سال ندارد و به لحاظ شرایط جغرافیایی و امکانات و نعمت‌های خدادادی که در منطقه وجود دارد مسافران در فصول خاص به استان سرازیر می‌شوند و به تبع آن مشکلاتی برای ترافیک عادی مردم در مرکز استان و برخی شهرهای گردشگرپذیر ایجاد می‌شود.

میرجعفریان افزود‌: طرح جامع ترافیک باید بتواند مطالعات و برنامه‌های الگویی را برای حل این مشکل ارائه دهد.

در ادامه جواد زنجانی فرماندار اردبیل با اینکه نظر دستگاه‌های مرتبط با طرح ترافیک باید در مطالعات انجام شده مدنظر قرار گیرد، خواستار اعلام زمان‌بندی در کلیات طرح جامع حمل و نقل شهری شد.

وی افزود‌: برخی طرح‌های وابسته به این طرح منوط به تصویب این طرح است و ما انتظار داریم زمان مشخص برای تصویب طرح اعلام شود.

در این جلسه سید مرتضی مرتضوی معاون برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت مترا به تشریح مطالعات انجام شده در خصوص طرح جامع حمل و نقل اردبیل پرداخت.

وی با بیان اینکه این مطالعات از تیر ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: مرحله اول مطالعات در رابطه با شناخت وضع موجود بود و در مرحله دوم گردآوری اطلاعات و آمار و اطلاعات موجود و پایه انجام شد.

وی گفت: در مرحله سوم برداشت میدانی اطلاعات و ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی مناسب مد‌نظر بود و در مرحله چهارم که امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد تحلیل وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت مترا ارائه راهکارهای پیشنهادی برای افق طرح را مرحله پنجم مطالعات عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N159818

وبگردی