آفتاب

ادامه حمایت کمیسیون اروپا از آینده اوکراین در اروپا

ادامه حمایت کمیسیون اروپا از آینده اوکراین در اروپا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه بار دیگر از حمایت این کمیسیون از چشم انداز اروپایی اوکراین در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از بروکسل،ˈخوزه مانوئل باروسوˈرئیس کمیسیون اروپا دربیانیه ای گفت: حداقل مطلبی که امروز می توانیم برای اوکراینی اعلام کنیم، حمایت مان از تمامیت ارضی این کشور و ادامه حمایت از آینده این کشور است. اتحادیه اروپا می خواهد به مردم اوکراین بگوید که از یک چشم انداز اوکراین در اروپا حمایت می کند.

اظهارات این مقام ارشد کمیسیون اروپا در حالی مطرح شده است که بحران در منطقه کریمه اوکراین منجر به بروز تنش میان غرب و روسیه شده است. تحرکات نظامی روسیه در منطقه کریمه منجر به تنش هایی میان روسیه و غرب شده است به طوریکه آمریکا و متحدانش به شدت از این اقدام مسکو انتقاد کرده و آن را نقض تمامیت ارضی اوکراین خوانده اند. در سوی دیگر روسیه اعلام کرده که برای حفاظت از منافع خود در این منطقه نیروهای نظامی مستقر کرده است.

همچنین قرار است روز دوشنبه نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در مورد پاسخ این اتحادیه به تحولات اخیر اوکراین برگزار شود.

بحران اوکراین چند ماه پیش به دنبال امتناع ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری سابق این کشور در امضای توافق نامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا آغاز شد. پس از سرنگونی دولت یانوکوویچ مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که آماده اند با مقامات جدید اوکراین در مورد حصول این توافقنامه وارد مذاکره شوند.

مترجمام**9234**1547
کد N159814

وبگردی