آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

لقمه حلال موجب توفیق انسان می‌شود

لقمه حلال موجب توفیق انسان می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از شرکت ۹ هزار نفر و بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های آموزشی کسب روزی حلال در گیلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام جمال یاری در همایش استانی "تجلی روزی حلال در حیات طیبه" اظهار کرد: انسان اگر در حجاب بی‌خبری از رسالت خود قرار بگیرد جایگاه واقعی خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و کسب روزی حلال برای برپایی این فریضه‌های اسلامی تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان این‌که «کسب و معاملات جزء زندگی انسان است» تصریح کرد: اگر مسائل شرعی را وارد زندگی خود کنیم به میزان بالایی در سرنوشت انسان تاثیر درست دارد.

یاری با اشاره به این‌که «در قرآن و اسلام تاکید فراوانی بر کسب روزی حلال شده است» خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال در تربیت نسل جوان جامعه نقش بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۹ هزار نفر و بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های آموزشی کسب روزی حلال در گیلان شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به توجه اسلام به بهداشت و حلال بودن لقمه اشاره کرد و گفت: لقمه حلال موجب توفیق انسان می‌شود.

این مقام مسئول ورود مسائل شرعی و دینی در تربیت، مناجات و زندگی افراد را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: انسان تنها دارای جسم نیست و حقیقتی در او نهفته است و باید با مسائل معنوی پیوند زده شود.

یاری بر ارتقای جایگاه اخلاقی و معنوی جامعه تاکید کرد و گفت: تاکید اسلام و قرآن بر روزی حلال، کسب حلال و حفظ امانتداری است.

وی با اشاره به این‌که «دروغ در اسلام بیشتر از تمام گناهان تقبیح شده است» اظهار کرد: دروغ در مسائل خانوادگی تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام

کد N159747

وبگردی