آفتاب

راه اندازی دستگاه RF در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش

راه اندازی دستگاه RF در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش

اولین درمان واریس با استفاده از امواج RF (رادیوفرکونسی) در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش انجام شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناخدا یکم دکتر مجید نوری رییس بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش در حاشیه با اشاره به این‌که این نوع عمل جراحی با دستگاه RF اولین بار است که در سطح نیروهای مسلح انجام می شود گفت: با راه‌اندازی بخش رادیولوژی مداخله‌ای (اینترنشنال) بیمارستان گلستان و تجهیز این مرکز به دستگاه RF امکان درمان بیماری‌های مختلف نظیر سرطان‌های کبد، ریه، تیروئید، لیپوم، تومارهای کلیوی و نیز واریس اندام‌ها مهیا شده است.

وی همچنین افزود: در این نوع روش جدید درمانی با استفاده از "امواج" RF و تحریک یون‌های بافت ناسالم و ایجاد حرارت باعث مرگ سلول‌های بیمار می‌شود.

بنابرابن گزارش امواج RF جزو امواج یونیزان و آسیب رسان به بدن مانند اشعه X نبوده و برای بدن خطری ندارد. در این روش وریدهای معیوب واریس اندام تحتانی بدون جراحی تنها به وسیله یک سوراخ 2 میلی‌متری در پوست با استفاده از امواج به طور کامل درمان می‌شود.

عوارض کمتر، برگشت زودتر به فعالیت روزمره، عدم نیاز به بیهوشی کامل، انجام عمل سرپایی، عدم خون‌ریزی و درد قابل توجه و کاهش هزینه‌های بستری و جراحی از عمده مزایای این روش جدید درمانی است.

انتهای پیام

کد N159708

وبگردی