آفتاب
آیت الله جنتی عنوان کرد:

هشدار درباره حضور تکفیری ها در کشور/ دیدار با صالحی درباره اخراج ها در انرژی اتمی

هشدار درباره حضور تکفیری ها در کشور/ دیدار با صالحی درباره اخراج ها در انرژی اتمی

دبیر شورای نگهبان گفت: برخی از تکفیری ها هر چند اندک به آرامی در داخل کشور در حال فعالیت هستند و منتظر دستور هستند که پس از یک دستور با سلاح های انبوهی که در اختیار دارند به جان مردم بیفتند، که این یکی از تهدیدهای آینده کشور است .

به گزارش خبرگزاری مهر،آيت الله جنتي در جمع نخبگان فرهنگي، اجتماعي و همچنين اعضاي شبكه نظارت شهرستانهاي استان فارس اظهار داشت: خداوند نعمت بزرگ انقلاب اسلامي و امام بزرگوار را در حالي به اين مملكت اعطا كرد كه اين نعمت نصيب ديگر كشورهاي اسلامي كه آرزوي اين نعمت را داشته و دارند، نشد.\

دبير شوراي نگهبان افزود: پس از دوران امام علي (ع) تا كنون اسلام در حال غربت و قرآن در حال انزوا و مردم مسلمان در حال ضعف بوده و حكومت هاي ظالم و از خدا بي خبر بر اين مردم حكومت مي كردند.

جنتي تصريح كرد: خداوند اين منت را بر سر ما گذاشت و اين انقلاب با رهبري امام خميني (ره) بدون كمترين حمايت و امكانات با وجود ناباوري ها و با اين كه قدرت هاي ظالم امكانات بسياري داشتند، پيروز شد. بنابراين هر چقدر براي اين نعمت بزرگ شكر كنيم كم است.

وي با اشاره به دوران رژيم ستمشاهي پهلوي گفت: اگر آن دوران ادامه داشت ديگر چيزي از اسلام باقي نمي ماند اما به فضل خدا، انقلاب اسلامي پيروز شد.

وي با اشاره به پيروزي ها و شكست هاي جريان هاي سياسي از صدر اسلام تاكنون، گفت: مردم ما از نجيب ترين مردم مسلمان روزگار هستند. در دوران كنوني نيز اكثريت قاطع مردم نسبت به امام و مقام معظم رهبري احترام قائل هستند و آنها را دوست دارند و هر كجا كه فراخوان شوند، حضور پيدا مي كنند. به طور نمونه در 22 بهمن و 9 دي چنين شد و مردم خود را نشان دادند و در 9 دي با حضورشان، يك فتنه اي را خاموش كردند.

جنتي با تأكيد بر لزوم مردم شناسي براي سياسيون گفت: هر كسي كه بخواهد وارد صحنه هاي سياسي شود بايد مردم شناس باشد و يكي از خصوصيات امام خميني (ره) شناخت و اعتماد به مردم بود و با اين كه مردم در زمان شاه رشد كرده بودند ولي امام مي دانستند كه اين مردم، مسلمان هستند و اگر بيراهه رفته اند علتش اين بوده است كه رهبري نداشته‌اند.

وي با تأكيد بر لزوم حفظ وحدت مردم بيان داشت: وحدت كلمه رمز پيروزي انقلاب بود و همه يك صدا عليه شاه و آمريكا و به نفع امام خميني (ره) شعار مي دادند. اين وحدت بود كه چنين بركتي داشت. ما بايد اين رمز را حفظ كنيم. حضرت امام مي فرمودند اين انقلاب دو رمز داشت؛ يكي الهي بودن و ديگري وحدت كلمه مردم. تا زماني كه اين رمز حفظ شود، موفقيت تضمين شده است و هر وقت اين رمز شكسته شود، پيروزي و موفقيت هم شكسته مي شود.

دبير شوراي نگهبان با بيان اين كه بايد از تاريخ عبرت گرفته و براي آينده از آن درس بگيريم گفت: همه بايد گرد محور معنويت، قرآن، خدا، پيامبر، ولي فقيه و راه امام، جمع شده و بچرخيم.

وي با اشاره به انتشار خبر بركناري حدود 3000 نفر از مديران در دولت جديد، بيان كرد: اولا بايد صحت اخبار مورد توجه قرار گيرد، اما اگر صحت داشته باشد، اين ميزان بركناري از نظر عدد و رقم بسيار مهم است و دوم اين كه چه كساني و به چه علتي بركنار شده اند. سوم اين كه چه كساني جايگزين شده اند و افراد جديد چه ويژگي ها و خصوصياتي دارند و چه آينده اي را براي مملكت رقم خواهند زد؟

جنتي افزود: در دانشگاه ها كه محل كادرسازي مملكت است و دانشجويان در آينده، مديران و وزيران كشور را تشكيل مي دهند بايد توجه داشت كه در اين دانشگاه ها چگونه ساخته مي شوند؟ آيا دانشجويان به نماز، روزه، حجاب و ... عقيده دارند؟ اين مسائل بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در مورد اظهارنظرش در خصوص بركناري افراد حزب اللهي از سازمان انرژي اتمي، خاطرنشان كرد: به من گفتند كه در سازمان انرژي اتمي، بعضي از جوانان حزب اللهي را كنار زده اند و من هم به اين موضوع انتقاد كردم. بعد آقاي دكتر صالحي كه مرد بسيار خوب و متديني است كه واقعا من هم ايشان را قبول دارم، با تعدادي از معاونين‌شان نزد من آمدند و گفتند اين كه به شما گفته اند كه جوانهاي حزب اللهي را اخراج كرده اند، درست نبوده و اينها خودشان از سازمان رفته اند و ما كنارشان نزديم. به هر حال، اين نكته اي است كه من هشدار دادم.

جنتی افزود:گر بنا باشد افرادي كه واقعا جانشان را براي اين كار گذاشتند، آرام آرام كنار بروند، واقعا در آينده مشكل ايجاد مي شود و سرنوشت مملكت در آينده مي خواهد به دست چه كساني سپرده شود؟ بايد ديد آن كساني كه مي خواهند سرنوشت مردم را در دست بگيرند، آيا واقعا دلشان براي مردم مي‌سوزد يا نه؟ آيا با مهر و محبت به مردم نگاه مي كنند يا به خودشان مي انديشند و هر جا مي روند در آينه اي كه در جلوي خودشان گذاشته اند، فقط خودشان را مي بينند؟

وي با بيان اين كه مقام معظم رهبري كليه امور مملكت را زير نظر دارند، تصريح كرد: خيلي وقت ها مسئله اي پيش مي‌آيد كه ما فكر مي كنيم كه بايد به استحضار ايشان برسانيم، وقتي با ايشان صحبت مي كنيم، مي بينيم كه ايشان خبر داشته اند. در واقع ما تازه خبردار شده ايم و ايشان از قبل مي دانسته اند. ايشان نظارت كلي بر اوضاع دارند. هر اقدامي هم كه ايشان لازم، مفيد و موثر بدانند، انجام مي دهند. واقعا اگر درايت، لحظه شناسي و توكل ايشان به خدا نبود، در فتنه سال هاي 78 و 88 واقعا مملكت از دست رفته بود. دشمن مطمئن بود كه انقلاب و جمهوري اسلامي منقرض خواهد شد اما خدا نخواست. مقام معظم رهبري مراقب هر اوضاعي هستند.

وي با بيان اين كه مردم همواره بايد در صحنه باشند، اضافه كرد: مردم بايد هر جا هر كاري كه مي توانند چه به صورت فردي و چه به صورت جمعي براي نظام انجام دهند. اگر ما بخواهيم آينده روشني داشته باشيم بايد از نظام آموزشي و از همان كلاس اول دبستان شروع كنيم و معلم، نقش مهمي در اين راستا دارد. اعتقادات معلمان به ارزش ها بايد مورد توجه قرار گيرد.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به جنايات تكفيري ها در كشورهاي اسلامي اظهار داشت: تكفيري ها به هيچ چيز عقيده ندارند. تعجب مي كنم كه اين افراد چقدر خونخوار هستند و يكي از كارهاي معموليشان آدم كشي است و كاري ندارند كه اين فرد چه كسي است و فقط مي خواهند بكشند.

وي اضافه كرد: برخي از تكفيري ها هر چند اندك به آرامي در داخل كشور در حال فعاليت هستند و منتظر دستور هستند كه پس از يك دستور با سلاح هاي انبوهي كه در اختيار دارند به جان مردم بيفتند، كه اين يكي از تهديدهاي آينده كشور مي باشد.

حضرت آيت ا... جنتي با تأكيد بر مسائل اخلاقي جوانان گفت: اگر اخلاق يك جوان فاسد شد، اين جوان ديگر نمي تواند يك جوان انقلابي شود. اين جوان اگر اتفاقي افتاد ديگر اهل جهاد، جبهه و شهادت نيست و دنبال شهوت و عياشي خود است. دشمنان هم در اين مورد كار مي كنند كه جوانان دنبال خوشي خودشان باشند.

جنتی در مورد اقتصاد كشور نيز گفت: جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري فرموده اند يك مسئله كليدي است كه اگر اين مسئله درست شود، اقتصاد كشور راه خواهد افتاد و وابستگيمان به دشمن كم يا قطع خواهد شد. بايد لوازم اوليه زندگي را داشته باشيم كه جز با ايستادن بر پاي خود و اقتصاد مقاومتي نمي توانيم به اين امر دست يابيم.

وي نعمت هاي بي پايان خداوند را متذكر شد و تصريح كرد: بايد از منابع بسيار زيادي كه خداوند متعال در اختيار ما قرار داده است به خوبي بهره برداري كنيم. منابع طبيعي، منابع انساني و استعدادهاي درخشاني كه ما در كشور داريم و در دنيا كم نظير است، نبايد هدر برود. جوانان مستعد ما هر كجا كه وارد شده اند با رهبري مقام معظم رهبري نشان داده اند كه ما مي توانيم طوري حركت كنيم و براي تأمين نيازهاي خود روي پاي خود بايستيم و كشور را تا از ذلت و حقارت نجات دهيم. اگر از اين نعمت ها به خوبي استفاده كنيم، دشمن نمي تواند بر ما مسلط شود. اگر ما حركت كنيم، قطعا خداوند كمك خواهد كرد.

 جنتي در پايان با اشاره به آرمان هاي والاي امام خميني (ره) تصريح كرد: مقدمه ظهور، فراهم شده است و ما بايد انتظارش را داشته باشيم. حضرت ولي عصر (عج) دوستان و يارانش را رها نخواهند كرد و بر وضع دنيا، دوستان و دشمنانشان نظارت دارند ولي ما بايد آمادگي خود را براي اطاعت از آن مقام اعلام كنيم. با دعا و توسل بايد از بعد معنوي غني باشيم و با قرآن آشنا باشيم و با تدبر در قرآن به ايمان برسيم و از نفاق رهايي يابيم.

کد N159674

وبگردی