آفتاب

استاد دانشگاه الازهر مصر: ایرانیان به دین، آئین، اعتقاد و ملیت خود افتخار کنند ‌

استاد دانشگاه الازهر مصر: ایرانیان به دین، آئین، اعتقاد و ملیت خود افتخار کنند ‌

استاد دانشگاه الازهر مصر گفت: شهدا گواهی از سوی خداوند دریافت کردند و این گواهی نشانه آن است که «تو ای شهید از دوستداران ما و صدیقین هستی» و آن را به امضای ملائکه و انبیای خود نیز رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، شیخ تاج‌الدین الهلالی، مفتی اعظم استرالیا و عضو هیئت علمی دانشگاه الأزهر مصر در دومین یادواره شهدای هسته‌ای که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: برای انسان، گواهی‌نامه‏‌ها و مدارک بسیار حائز اهمیت هستند و حال اگر گواهینامه‌ای از سوی خداوند صادر شود چقدر می‌تواند ارزنده باشد و شهدا به این مقام رسیدند و در واقع گواهینامه‌ای از سوی خداوند دریافت می‏‌کنند و این گواهی نشانه آن است که «تو ای شهید از دوستداران ما و صدیقین هستی» و آن را به امضای ملائکه و انبیا خود نیز رسانده است.

وی اظهار کرد: هر یک از شهدا با ریخته شدن اولین قطره خون‌شان گناهانشان آمرزیده شده و قبل مفارقت روح از تن، مقام و جایگاه خود را در بهشت مشاهده کرده و برای 70 نفر از خانواده خود نیز می‌‏توانند شفاعت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه الازهر مصر گفت: شهید احمدی روشن اگر چه از بین شما عروج کرده اما خداوند ده‌ها نفر از بین شما را انتخاب می‌کند که جایگزین جای آن شهید بزرگوار را پر کنند.

وی افزود: نصیحت من به شما این است که هیچ‌گاه بر دیگران تکبر و فخرفروشی نکنید و بنا بر رنگ و نژاد خود، خود را بر دیگران برتر ندانید؛ چرا که مسلمان حقیقی اینگونه است. همواره به دین، آئین، اعتقاد و ملیت خود افتخار کنید و حتی در مقابل ابرقدرت‌های زمان نیز با افتخار سر بلند کرده و بگویید: «من ایرانی هستم».

الهلالی اظهار کرد: کلام خدا و نبی مکرم اسلام(ص) تغییرپذیر نیست، ایشان می‌فرمایند که اگر امتی غیر خدا را بپرستند ما قوم دیگری را جایگزین می‌کنیم. پس شما نیز تلاش کنید و ایمان و مقاومت خود را در مقابل دشمنان اسلام و مخالفان دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای، حفظ کنید که اگر چنین نکنید، خدا قوم دیگری را جایگزین شما می‌کند.

وی گفت: ایران و قوم فارس در کلام نبی مکرم اسلام(ص) بسیار ممدوح هستند و شما از همان ملت سلمان فارسی هستید که پیامبر(ص) خطاب به او فرمود: اگر علم ستاره‌ای در آسمان باشد، قومی از سرزمین فارس بدان دست خواهند یافت.

الهلالی در پایان با بیان این‌که شهدا منتظر ما هستند که چگونه عمل می‌کنیم، یادآور شد: به شما جوانان سفارش می‌کنم که علم را در محراب عبادت بجویید. عبادت تنها نماز خواندن نیست بلکه تحصیل علم نیز عبادت است. پس به‌خوبی در عرصه علم و عبادت حاضر شوید و به جمع احمدی‌روشن‌ها بپیوندید.

انتهای پیام

کد N159546

وبگردی