آفتاب
لاوروف:

اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در راستای دفاع از حقوق بشر است

اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در راستای دفاع از حقوق بشر است

وزیر خارجه روسیه اعزام نیروهای نظامی این کشور به آبهای اوکراین را در راستای جلوگیری از بروز خشونت و حمایت از حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت مسکو نظامیان خود را با هدف جلوگیری از بروز خشونت از سوی گروه های تندرو و ایجاد زمینه مصالحه به منطقه اعزام کرده است. وی با انتقاد از موضع گیری های خصمانه کشورهای غربی در قبال اقدام دولت روسیه از آنها خواست از پیشبردن اهداف منطقه ای خود به بهانه هایی مانند دفاع از حقوق بشر دست بردارند.

لاوروف طی سخنانی در نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با اشاره به وضعیت بحرانی در اوکراین تاکید کرد: ما در مورد حمایت از حقوق شهروندان و هموطنان و نیز در مورد حمایت از حقوق بنیادین و اولیه بشر، حق حیات و نه چیز دیگر سخن می گوییم.

به گفته وی کشورهایی که در بحران اوکراین، روسیه را به خشونت طلبی متهم کرده و تهدید می کنند که مسکو را تحریم خواهند کرد همان هایی اند که با تحریک گروه های سیاسی و دادن اولتیماتوم، شانس حل بحران از راه مذاکراه را کاهش می دهند.

لاوروف در عین حال اطمینان داد کشورش قصد ندارد به بهانه حمایت از حقوق بشر از نیروهای نظامی خود برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک استفاده کند. بر این اساس موضع روسیه این است که دولت جدید اوکراین باید به توافق بیست و یکم فوریه بین رئیس جمهور یانوکوویچ و رهبران اپوزیسیون در حضور وزیران خارجه آلمان و لهستان، پایبند باشد.  

گفتنی است "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین امروز دوشنبه و پیش از مذاکره با مقامات روس، اعلام کرد در شرایط فعلی نمی توان انتظاری از مذاکرات مقامات کی یف و مسکو داشت.

کد N159440

وبگردی