آفتاب

نماینده مجلس: دانش ایران پشتوانه عملکرد مقتدرانه مذاکرات ژنو بود

نماینده مجلس: دانش ایران پشتوانه عملکرد مقتدرانه مذاکرات ژنو بود

کاشان– ایرنا– عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران در سیاست خارجی و مذاکرات ژنو مقتدرانه عمل می کند، بخاطر دانش ایرانیان است.

به گزارش ایرنا، ˈعباسعلی منصوریˈ روز دوشنبه در آیین جشن چهل سالگی دانشگاه کاشان اظهار داشت: دانشمندان ما نقش اساسی در فرایند مذاکرات سیاسی داشتند و امروز نیز به برکت توسعه علمی، ایران در دنیا پیشتاز است.

وی دستاوردهای علمی کشورمان را در بخش ماهواره ها بی بدیل دانست و افزود: میانگین سنی سازندگان ماهواره در ایران 35 سال است که این پشتوانه ای برای هر کشور است.

وی با اشاره به سخنان اوباما مبنی براینکه ˈاگر قدرت داشتم تمام سانتریفیوژهای ایران را برمی داشتمˈ، خاطرنشان کرد: این سخنان در حقیقت اعتراف به وجود علم و قدرت نزد ایرانیان است.

منصوری بر لزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: در ایران مانند کشورهای توسعه یافته ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده و تولیدات علمی در اختیار صنعت قرار نگرفته است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، وابستگی دانشگاه های کشور به بودجه دولتی را یک نقطه ضعف دانست و تصریح کرد: باید بین عرصه های میدانی و دانشگاه ها ارتباط برقرار تا تحقیقات لازم برای پیشرفت صنعتی پوشش داده شود.

7429/545
کد N159419

وبگردی