آفتاب

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به اتحاد بحرین و عربستان

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به اتحاد بحرین و عربستان

بحرینی‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده در نزدیکی منامه اعتراض خود را نسبت به تلاش‌ها جهت پیوستن بحرین به عربستان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که بنا به فراخوان مخالفان بحرینی و با عنوان"لبیک ای وطنم" برگزار شد، اعتراض خود را نسبت به تلاش‌ها جهت اتحاد میان بحرین و عربستان اعلام کردند.

آنها همچنین اعتراض خود را نسبت به حمله و تهدیدها علیه شخصیت‌های دینی، سیاسی و حقوقی و در راس آن‌ها عیسی قاسم، برجسته‌ترین شخصیت دینی و سیاسی در بحرین نشان دادند.

در این راهپیمایی که شخصیت‌های سیاسی مخالف در آن مشارکت داشتند، شرکت کنندگان خواهان خروج ناو پنجم آمریکا از منطقه و همچنین خروج نیروهای عربستانی از بحرین شدند.

شاهدان عینی اظهار کردند که تظاهرکنندگان در روستاها پرچم‌های بحرین را در دست گرفته و شعارهایی همچون "ای فروشنده کشور، ما اتحاد را نمی‌پذیریم"، "با کشور بازی نکنید، ما اتحاد را نمی‌پذیریم" سر دادند.

این در حالی است که واشنگتن تصمیم گرفته به جای این که ناو پنجم را به ابوظبی، پایتخت امارات منتقل سازد، آن را در بحرین نگه دارد. آمریکا همچنین کمک‌های تسلیحاتی به بحرین را برای سرکوب اعتراضات که با هدف تحقق اصلاحات در بحرین صورت می‌گیرد، از سرگرفته است.

نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه نیز تظاهرات زنان و مردان بحرینی را که برای مخالفت با اتحاد میان بحرین و عربستان برگزار شده بود، سرکوب کردند.

انتهای پیام

کد N159398

وبگردی