آفتاب

ده‌ها هزار ونزوئلایی‌ به جای کارناوال شادی در تظاهرات شرکت کردند

ده‌ها هزار ونزوئلایی‌ به جای کارناوال شادی در تظاهرات شرکت کردند

ده‌ها هزار تن از مردم ونزوئلا با وجود برگزاری کارناوال‌های سنتی در این کشور که هر ساله برگزار می‌شود در راهپیمایی سراسری اعتراضی علیه رئیس‌جمهوری کشورشان حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات اعتراضی که بخشی از تظاهرات یک ماهه علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود، علیه ناامنی، سرکوب دولت و فقدان کالاهای اولیه صورت گرفت.

علاوه بر این گزارش‌ها حاکی از آن است که در این تظاهرات که به مدت یک ماه است ونزوئلا را فلج کرده 18 تن کشته و 260 تن دیگر نیز زخمی شدند.

خوآن رکوسنس، یکی از دانشجویان دانشگاه مرکزی ونزوئلا در جمع 20 هزار تن از معترضان در کاراکاس پایتخت این کشور آمریکای لاتین گفت: این چالش مردم علیه ناکامی و بی‌تدبیری دولت مادورو است. مادورو، ما امروز به خیابان‌های ونزوئلا آمدیم چون این کشور متعلق به مردم است.

دانشجویان ونزوئلایی همچنین خواستار مذاکره‌ای کامل و جامع با رئیس جمهوری ونزوئلا و پایان بخشیدن به بن بست موجود به واسطه خشونت‌های اخیر در کشور شده‌اند.

چند ساعت بعد از این راهپیمایی اعتراضی گروهی از معترضان تندروی مسلح به چوب و سنگ در پلازا آلتامیرا، بخشی در کاراکاس تجمع کرده و با گارد ملی که از آب پرفشار، گاز اشک‌آور و گلوله‌ی ساچمه‌ای استفاده می‌کردند مواجه شدند.

مقامات دولتی ونزوئلا اعلام کردند: درگیری میان معترضان رادیکال و نیروهای گارد ملی ونزوئلا 17 زخمی برجای گذاشت.

منتقدان می‌گویند که کارناوال سنتی ونزوئلا تلاشی از سوی دولت این کشور برای تضعیف کردن تظاهرات و بسیاری از شهرداران مخالف دولت محسوب می‌شود که می‌خواهند این مراسم سنتی را دچار اختلال کنند.

علاوه بر این معترضان و بسیاری دیگر از مردم ونزوئلا به جای شرکت در این کارناوال شادی در تظاهرات که از چهارم فوریه سال جاری میلادی آغاز شده و به تهدیدی بزرگ برای مادورو و دولت چپ‌گرای وی بدل شده است پیوستند.

انتهای پیام

کد N159309

وبگردی