آفتاب
در دیدار امیرعبداللهیان با بوگدانف تاکید شد

ضرورت ادامه راه حل سیاسی برای بحران سوریه

ضرورت ادامه راه حل سیاسی برای بحران سوریه

مسکو-ایرنا- حسین امیرعبداللهیان معاون وزیرامورخارجه کشورمان ومیخاییل بوگدانف همتای روس وی بر ضرورت ادامه مسیر سیاسی برای حل کامل بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،امیرعبداللهیان روز دوشنبه پس از دیدار با بوگدانف در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه درمصاحبه با خبرنگاران ایرنا و صدا وسیما در مسکو افزود: تهران و مسکو با قدرت به حمایت از مردم سوریه و تلاش ها برای بازگشت آرامش و طی شدن مسیر دمکراتیک در این کشور ادامه خواهند داد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات مربوط به سوریه، حساب مخالفان سیاسی معتقد به راهکارهای سیاسی و غیرنظامی از گروه های مسلح، تروریستی و تکفیری جدا است و تنها راه حل بحران سوریه نیز سیاسی است.

وی تاکید کرد: برخی ها که با توسل به راههای امنیتی و نظامی به دنبال حل بحران سوریه هستند نباید خطای سه سال گذشته را تکرار کنند و مسایل را فقط باید از راه سیاسی پیگیری کرد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در این رایزنی ها در باره مهمترین مسایل در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا نیز گفت وگو شد و این رایزنی ها ادامه خواهد داشت.

میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه درامورخاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور نیز با ابرازعلاقه برای ادامه رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی گفت: درجریان ملاقات امروز درباره تحولات پیچیده خاورمیانه و شمال آفریقا رایزنی شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه اطلاع از تحلیل و نگاه مشترک دو کشور در درک همکاری های آتی در تحولات منطقه ای و بین المللی اهمیت دارد، تاکید کرد: موضوعات پیچیده مرتبط با سوریه در این رایزنی ها به صورت ویژه بررسی شد.

بوگدانف که به نمایندگی از روسیه در مذاکرات ژنو2 نیز حضور داشت، تشریح کرد : روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد و سایر طرف ها باید به سوری ها برای یافتن راه های درست پایان مناقشه در این کشور کمک کنند.

اروپام/518 ** 1064
کد N159254

وبگردی