آفتاب
محسن رضایی:

کسی که دم از جام زهر می‌زند جنگ را شکست می‌داند/ جنگ تحمیلی سکوی پرتاب جمهوری اسلامی بود

کسی که دم از جام زهر می‌زند جنگ را شکست می‌داند/ جنگ تحمیلی سکوی پرتاب جمهوری اسلامی بود

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بعضی از روی غیردلسوزی می گویند به امام(ره) جام زهر دادند گفت: موافق نیستیم فقط پیروزی های ما نشان داده شود و اعتقاد داریم شکست ها را نیز نشان داده همه حقایق را نشان بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی مسئولین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که امروز دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: دشمنان ما جنگ را برای انهدام نظام اسلامی طراحی کرده بودند ولی جنگ تبدیل به سکوی پرتابی برای جمهوری اسلامی شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اولین تجربه سیاسی است که بعد از 300سال نشان داد قابلیت دفاع از خود را دارد ادامه داد: تعداد زیادی نظام سیاسی در این کشور آمدند و رفتند ولی در پایان استان های زیادی از کشور جدا شد. کجاست سمرقند و هرات و بخارا؟کجاست گرجستانی که یک زمان قطعه ای از ایران بود؟

وی ادامه داد: طی 300سال مثل برف آب می شدیم اما یک جا ترمزها زده شد و آن انقلاب اسلامی و به ویژه دوران دفاع مقدس بود.

رضایی با بیان اینکه دفاع مقدس مثل دیواری بود در مقابل کسانی که می خواستند پیشروی کنند ادامه داد: دفاع مقدس یک سکویی بود برای آنکه ما به جایگاه واقعی خود برسیم و بهترین جلوه های معنویت در دوران دفاع مقدس به ظهور رسید و بزرگترین استراتژیک های جنگ از جوان های زیر 30ساله بیرون آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دنیا یک طرف بود و ملت ایران یک طرف ادامه داد: ایران ثابت کرد اگر به خدا متکی باشد مقابل همه آنها می تواند بایستد اما بعضی از روی غیردلسوزی می گویند به امام(ره) جام زهر دادند انها می خواهند غیر مستقیم بگویند ایران شکست خورده، ولی نمی توانند.

رضایی با بیان اینکه امام(ره) جنگ را یک نعمت الهی می دانست ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمامی نیروها و اقشار جامعه مثل پزشکان، مهندسین، زنان و .. میدانی پیدا کردند تا توان خود را نشان دهند.

وی افزود: دفاع مقدس دشمنانی دارد و خیلی ها می خواهند این چهره را خراب کنند تا مسیر های دیگر را نشان دهند و ما را به گمراهی بکشانند لذا موزه دفاع مقدس کار مهم اش این است که راه رستگاری ملت ایران را به خوبی به مردم و دنیا نشان بدهد.

وی با بیان اینکه البته ما موافق نیستیم فقط پیروزی های ما نشان داده شود ادامه داد: اعتقاد داریم شکست ها را نیز نشان داده و همه حقایق را نشان بدهیم. دشمن را هم خیلی آدم های بی دست و پا نمایان نکنیم.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ایران پیروز مطلق دوران دفاع مقدس بود افزود: پیروزی ملت ایران در بعد انسانی، اخلاقی، سیاسی و نظامی در دوران دفاع مقدس کاملاً روشن است و موزه دفاع مقدس باید این را با همه زشتی ها و زیبایی ها، محاسن و عیب ها به همگان نشان دهد.

رضایی کار موزه دفاع مقدس را یک کار زینبی دانست و گفت: موزه دفاع مقدس به خاطر این است که نگذاریم این حادثه تاریخی فراموش شود، این حادثه دشمنان زیادی از مارکسیسم ها ، لیبرال ها و ایدئولوژیک های سرسخت ضد اسلام دارد که نمی خواهند تاریخ بی نظیر ایران دیده شود و می خواهند این آفتاب و خورشید درخشان را بپوشانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رهبری در ابلاغ اقتصاد مقاومتی گفت: اکنون یک  جنگ تمام عیار اقتصادی است ما همه راه ها را دراین کشور رفته اینم، راه لیبرال را رفته ایم، مسیر سوسیالیسم ها را در اقتصاد رفته ایم و حالا این انقلاب جنگ یک راه را جلوی ما گذاشته و سعادت ما در پیمودن این راه است .

رضایی با بیان اینکه موزه یک مبارزه ایدئولوژیک و اعتقادی برای حفظ دستاوردهای بزرگ است گفت: من تضعیف هیچ نهادی را نمی پسندم ولی واقعیت ها باید به نحوی گفته شود که موزه بتواند الهام بخش باشد در جنگ رمز و رموزی وجود دارد که اگر آنها را به کار نمی گرفتیم پیروز نمی شدیم.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما در جنگ شهادت طلبی را با فکر تلفیق کرده بودیم ادامه داد: ما بارها از حماقت صدام و فرماندهان آنها استفاده کردیم، جنگ همش شهادت طلبی نبوده حالا باید در موزه طوری ترسیم شود که نشان داده شود که جنگ تلفیقی از شهادت طلبی وفکر بوده است به طوری که ما در یکی از عملیات ها 14کیلومتر پل زدیم مگر می شود در جنگ 14کیلومتر پل زد؟

وی با بیان اینکه اوج معنویت ما را از فکر و اندیشه و نوآوری بازنداشت ادامه داد: گاهی جلسات ما ده تا 15ساعت طول می کشید ارتش در دوران جنگ متوحل شده بود و مثل بسیجی ها می جنگید لذا باید از حقایق سپاه و ارتش دفاع کنیم نه صرفا از سپاه و ارتش موزه دفاع مقدس محل دفاع از اسلام ناب محمدی وانقلاب اسلامی است.

رضایی گفت: ترکیب فکر با شهادت طلبی در هیچ مکتبی جز مکتب اسلام و آن هم فقط در صدر اسلام وجود ندارد و ما این ترکیب را به خوبی در جنگ به کار گرفتیم.

وی در پایان گفت: من نمی توانم خاطرات زمان جنگ را بنویسم زیرا هنوز نگرانم برخی مسایل را بگویم و بعد بعضی از آدم های سیاسی چه در داخل و چه بیرون ازآن سواستفاده کنند و به چهره دفاع مقدس خدشه بزنند.

کد N159181

وبگردی