آفتاب

لاوروف در ژنو: مخالفان اوکراینی مسئول بحران این کشور هستند

لاوروف در ژنو: مخالفان اوکراینی مسئول بحران این کشور هستند

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در ژنو گفت: مخالفان اوکراینی مسوول بحران این کشور هستند.

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در ژنو گفت: مخالفان اوکراینی مسوول بحران این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد که روس‌ها در اوکراین در معرض نقض حقوق بشر و خشونت قرار دارند.

لاوروف در ادامه گفت: ساختمان‌های اوکراین هم‌اکنون توسط افراد مسلح اشغال شده و خشونت و اغتشاش‌گری اوکراین را فرا گرفته است. مخالفان اوکراینی حاضر نیستند اسلحه‌هایشان را تحویل دهند و خیابان‌های کی‌یف از افراد مسلح پر است و دولت نیز تمامی اقدامات لازم را برای پایان اغتشاش‌گری را اتخاذ کرده است.

وی در ادامه مخالفان اوکراینی را مسئول بحران موجود در این کشور دانسته و گفت: در اوکراین شاهد اقدامات ناقض حقوق بشر هستیم و همه اینها باعث شده که به میلیون‌ها شهروند روسی اعمال فشار شود.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه خشونت‌های تندروها در اوکراین امنیت روسیه را تهدید می‌کند اعلام کرد: پوتین تاکید کرده که هرگونه تهدیدی علیه شهروندان روسی را نمی‌پذیرد و دفاع از شهروندان روسی و حقوق ‌آنها یک وظیفه برای روسیه است.

لاوروف در ادامه گفت: ما از برخی شرکایمان می‌خواهیم به جای تهدید مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و برای حل سیاسی بحران اوکراین همکاری کنند.

این مسئول روسی با تاکید بر لزوم احترام به توافقنامه‌ها و اسناد بین‌المللی در خصوص حقوق بشر گفت: روسیه خواهان مذاکره در اوکراین بدون هیچگونه اقدامات تحریک‌آمیز است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان اعلام کرد که موضع کشورش درباره اوکراین تنها دفاع از خود و منافعش است.

انتهای پیام

کد N159174

وبگردی