آفتاب

نبیه بری: معانی و اصول "مقاومت" با ارزش‌تر از هر طلایی است

نبیه بری: معانی و اصول "مقاومت" با ارزش‌تر از هر طلایی است

رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه اگر "مقاومت" نباشد کل لبنان باقی نخواهد ماند، گفت: حروف، معانی و اصول "مقاومت" گرانبهاتر از هر طلایی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه النهار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ما پیشنهادات زیادی در خصوص مساله "مقاومت" داریم که در صورت وجود شرایط و اوضاع مساعد و آمادگی تمامی طرف‌ها برای حل تنش‌ها آنها را ارائه می‌کنیم.

وی بار دیگر تصریح کرد: هرگز نمی‌توان از وجود "مقاومت" چشم‌پوشی کرد و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها جنوب بلکه کل لبنان از بین می‌رود.

بری خاطرنشان کرد: صحبت از پاک کردن واژه مقاومت از بیانیه بعبدا هیچ لزومی ندارد چرا که حروف و معانی این واژه و شهدای آن گرانبهاتر از هر طلایی در جهان هستند و همین مقاومت است که اساس و بنیاد لبنان را می‌سازد.

روزنامه السفیر نیز گزارش داد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و نبیه بری به تمامی لبنانی‌ها گفته‌اند که اگر واژه مقاومت در بیانیه وزارتی لبنان (بیانیه بعبدا) نیاید هیچ گونه بیانیه وزارتی نیز وجود نخواهد داشت.

بیانیه بعبدا منشوری است که جهت‌گیری و سیاست‌های کلی دولت لبنان را در طول حکومتش مشخص می‌کند.

برخی گروه‌های داخلی و طرف‌های خارجی سعی دارند واژه "مقاومت" را از بیانیه بعبدا پاک کنند تا بدین وسیله مشروعیت ملی را از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بگیرند اما این اقدام با مخالفت شدید حزب‌الله مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N159013

وبگردی