آفتاب

نماینده پلدختر: وزیر نیرو در یک سفر 2 روزه به لرستان می‎آید

نماینده پلدختر: وزیر نیرو در یک سفر 2 روزه به لرستان می‎آید

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: روند احداث ایستگاه‎های پمپاژ در این شهرستان ادامه و تقویت یابد.

علی کائیدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: با وزیر نیرو درباره مسائل لرستان از جمله آب، ایستگاه‎های پمپاژ و سدهای استان جلساتی داشتیم.

وی با بیان اینکه از وزیر نیرو دعوت کردم که با یک سفر کارشناسی برای رفع بیکاری استان از طریق صنعت و کشاورزی به لرستان سفر کند، اظهار کرد: نیاز است روند احداث ایستگاه‎های پمپاژ در شهرستان پلدختر ادامه و تقویت یابد تا این پروژه‎ها به نتیجه برسند.

کائیدی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مشکلات لرستان است و در حال حاضر این معضل دو برابر نورم کشور و معادل 53 درصد است، اضافه کرد: حل معضل بیکاری لرستان علاوه بر توسعه صنعت و خدمات، در رشد کشاورزی نهفته است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نیرو قول داد که تا قبل از عید در یک سفر دو روزه در راستای بازدید از پروژه‎های آبی و حل مشکلات آب کشاورزی و شرب به استان سفر و این موضوعات را بررسی کند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‎های پمپاژ پلدختر شامل جایدر، واشیان، جلگه، پشت تنگ معمولان، سرفراش و آمیران کوشکی هستند، اضافه کرد: در خصوص این ایستگاه‎های پمپاژ با وزیر نیرو تبادل نظر داشتیم و قول مساعد دادند که در لرستان هزینه و سرمایه‎گذاری لازم در بخش آب و کشاورزی صورت گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه با احداث آزادراه پل زال رگه‎های آهکی مسیر آبِ 400 هکتار از اراضی کشاورزی مناطق خلیل اکبر، قلعه نصیر و احمدآباد با انفجارهای شدید تغییر کرده است، افزود: برای حل این مهم نیازمند حفر چاه‎های کشاورزی در مناطق مذکور هستیم.

کائیدی با اشاره به اینکه آب و هوای پلدختر شبیه خوزستان است، تصریح کرد: در پلدختر یک هزار هکتار باغ انجیر داریم که با کم‎آبی دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی اظهار کرد: در این باره دولت باید مساعدت لازم را داشته و از این مهم حمایت کند.

کائیدی با بیان اینکه پلدختر یک منطقه محروم و مستعد کشاورزی است، گفت: همچنین بستر رودخانه پلدختر که از معمولان آغاز می‎شود نیازمند ترمیم و بهسازی است.

انتهای پیام

کد N159009

وبگردی