آفتاب

پیام القاعده برای وزیر کشور جدید لبنان/ ناامنی جدی است

پیام القاعده برای وزیر کشور جدید لبنان/ ناامنی جدی است

بیروت - ایرنا – نیروهای امنیتی یگان حفاظت وزارت کشور لبنان یک فرد مشکوک را که مقابل این وزارتخانه تحرکات غیرطبیعی داشت ، بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی ، از این فرد که مشخص شد یک تبعه لیبیایی است، تلفن همراهی ضبط شده است که تصاویر زیادی از اتاقی پر از مواد منفجره ، انواع سلاح و موشک در آن وجود دارد.

این تبعه لیبیایی که با خود ارز زیادی همراه داشته است، تحویل بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان داده شده و بازجویی از او ادامه دارد.

اما « نهاد المنشوق» وزیر کشور لبنان در واکنش به بازداشت این تبعه لیبیایی گفت : این شخ یا کم عقل است و یا حامل پیامی از القاعده برای من بوده است.

نهاد المنشوق از اعضای برجسته جریان 14 مارس است که جنایات تروریست های تکفیری در لبنان را توجیه می کنند.

رسانه های لبنانی نوشتند که گویا آقای المنشوق باور کرده که تهدیدهای تروریست های تکفیری و ناامنی در لبنان جدی است برای همین بلافاصله دستورات زیادی را برای برقراری امنیت بیشتر و حفظ جان مردم صادر کرده است.

درحالیکه پرونده تعطیل کردن دو مخزن و ایستگاه گاز در منطقه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت که نیازهای خانگی مردم را تامین می کرد و مدت ها روی میز وزیر کشور باقی مانده بود ، بر روی آن این دستور نوشته شد، «بسرعت تعطیل شوند».

سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری از جمله «نعیم عباس» و اخیرا« محمود ابوعفله» اعتراف کرده اند که بدستور شیخ تکفیری « سراج الدین زریقات» از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» ماموریت داشته اند در عملیات هایی انتحاری این دو مخزن را که گفته می شود یکی از آنها متعلق به « ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخوه است، منفجر کنند.

ولید جنبلاط هم موافقت خود را با این درخواست اعلام کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان نقش بارزی جهت تعطیلی این دو مخرن که مخاطرات زیادی برای مردم منطقه داشت، ایفا کرد.

کارشناسان معتقدند اگر این دو مخزن منفجر می شد، فاجعه ای بزرگ در تاریخ لبنان ثبت می شد.

خاورم ** 1324
کد N158997

وبگردی