آفتاب
تحولات لیبی/

حمله به منزل کودتاچی لیبیایی توسط افراد مسلح

حمله به منزل  کودتاچی لیبیایی توسط افراد مسلح

همزمان با افزایش نا امنی ها در لیبی منابع خبری از حمله مسلحانه به منزل شخصی سرلشکر خلیفه حفتر کودتاچی لیبیایی، توسط افراد مسلح ناشناس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الرصیفه، افراد مسلح امروز به منزل شخصی سرلشکر "خلیفه حفتر" فرمانده سابق نیروی هوایی و زمینی ارتش لیبی و از انقلابیون سابق این کشور حمله کردند.

 این پایگاه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: یک گروه از افراد مسلح ناشناس منزل شخصی حفتر را در شهر بنغازی  مورد هدف حمله مسلحانه قرار داده و گریختند.

حفتر در اواسط ماه میلادی گذشته در نوار ویدئویی اعلام کرد که فعالیت کنگره ملی و دولت به حالت تعلیق در آمده و نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ارتش برای گسترش امنیت، تحت فرمان وی هستند.

این درحالی است که رسانه ها اندکی پس از انتشار خبر مذکور آن را تکذیب کردند.

وی همچنین در روزهای اخیر نخست وزیر لیبی و رئیس کنگره ملی این کشور را تهدید به بازداشت کرد.

از سوی دیگر اسکای نیوز عربی از حمله افراد مسلح به مقر کنگره ملی  لیبی در شهر طرابلس خبر داد.

افراد مسلح ابتدا مقر کنگره ملی لیبی را به اشغال در آورده و سپس آن را به آتش کشیدند.

در همین راستا، دولت لیبی با انتشار بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری ضمن دعوت از مردم لیبی به خویشتنداری و حفاظت از روند مسالمت آمیز تحرکات مردمی، براحقاق حق شهروندان لیبیایی در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تاکید شده است.
از سوی دیگر وزارت خارجه لیبی ضمن انتشار بیانیه ای هدف قرار دادن یک مهندس فرانسوی که در طرح توسعه مرکز پزشکی شهر بنغازی فعالیت داشت، را به شدت متهم کرد.

کد N158977

وبگردی