آفتاب

هاشمی رفسنجانی: تلاش برای خاموش کردن شعله‌های جنگ ارزشمند است

هاشمی رفسنجانی: تلاش برای خاموش کردن شعله‌های جنگ ارزشمند است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش برای پایان دادن نزاع ملت‌ها و ایجاد و گسترش صلح را ارزشمند خواند و گفت: در جهانی که عده‌ای با اهداف مادی برای جنگ‌افروزی و کشتار انسان‌ها می‌کوشند، تلاش افراد و سازمان‌هایی برای تعمیق و نهادینه کردن صلح، بسیار معنادار و ستودنی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار ویلیام وندلی - دبیرکل مجمع جهانی ادیان برای صلح - با تاکید بر اینکه "هیچ دینی ابتدا دعوت به جنگ نمی‌کند"، توصیه‌ها و تلاش‌های پیامبران بزرگ بشریت مانند حضرت محمد(ص) و حضرت مسیح را برای بشریت امروز ضروری دانست که از زمان خلقت آدم تا کنون همیشه عده‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه دیگران را بکشند.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم که بر صلح تأکید می‌کند، گفت: متأسفانه تاریخ پیروان ادیان سرشار از جنگ‌هاست و تأسف بیشتر زمانی است که می‌بینیم در یک دین، پیروان مذاهب، دیگران را با هدف انجام کار ثواب می‌کشند.

هاشمی رفسنجانی افزود: در زمانه‌ای که اخبار کشت و کشتار انسان‌ها سرتیتر خبرهاست، تلاش برای خاموش کردن شعله‌های جنگ و دمیدن روحیه صلح‌خواهی، کاری ارزشمند است.

دکتر ویلیام وندلی نیز ضمن ارائه گزارش از برنامه‌های مجمع جهانی ادیان برای صلح، گفت: شورای ادیان کشورها هر پنج سال گرد هم می‌آیند و 60 نفر را به عنوان شورای جهانی ادیان تعیین می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی ادیان برای صلح ادامه داد: از کشورهای اسلامی، بویژه ایران هم شخصیت‌هایی عضو شورای ادیان هستند.

وی تلاش برای پایان دادن به جنگ 10 ساله فرقه‌های دینی در سیرالئون را نمونه‌ای از دستاوردهای کارهای مجمع جهانی ادیان دانست و گفت: علاوه بر این، برای مبارزه با بیماری‌ها و فقر در بعضی از کشورها هم وارد عمل شدیم و به کمک مساجد و کلیساها به یاری مردم رفتیم.

ویلیام وندلی با ستایش از نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات و آرامش، خطاب به وی گفت: اگر تلاش‌های شما نبود شاید تاکنون شاهد جنگ ایران و عراق در منطقه بودیم.

انتهای پیام

کد N158923

وبگردی