آفتاب

رادیو چین: ایران صادقانه مذاکرات هسته ای را دنبال می کند

رادیو چین: ایران صادقانه مذاکرات هسته ای را دنبال می کند

پکن - ایرنا - رادیو بین المللی چین روز دوشنبه تاکیدکرد که جمهوری اسلامی ایران صادقانه مذاکرات هسته ای را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، این رادیو ، گفت: سندی که در دور آخر مذاکرات میان ایران و طرف های دیگر تنظیم شد نشان دهنده آن است که ایران برای حل مساله هسته ای صداقت دارد.

رادیو بین المللی چین افزود: همه طرف ها تاکنون برخورد مطلوبی با این موضوع داشته اند، اما در این راستا بویژه باید به تلاش های درستکارانه ایران برای حل و فصل مساله اشاره کرد.

این رادیو خاطر نشان کرد: جزییات بیشتری در نشست های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است، اما قرار است در اوایل ماه جاری میلادی بار دیگر نشست کارشناسان برگزار شود که اهمیت زیادی دارد.

در این گزارش پیش بینی شده است که در روزهای آتی نیز طرفین مسیر دشوارتری پیش رو داشته باشند زیرا هدف آنها رسیدن به توافق نهایی و جامع است که به طور طبیعی مسایل مختلفی را در بر می گیرد که نیازمند بحث های جدی تری است.

رادیو بین المللی چین از حسن روحانی رییس جمهور ایران با عنوان فردی معتدل یاد کرد که خواسته ای جز احترام متقابل و همکاری بر اساس این اصل را ندارد و می کوشد تا به رغم چالش های موجود موضوع هسته ای را وارد مرحله حل نهایی کند.

این گزارش تاکیدکرد که دولت جدید ایران با نرمش و اعتدال با مسایل و مشکلات برخورد می کند و سعی دارد به همین منوال بر مشکلات فایق آید.

آساق ** 2100 **1611
کد N158841

وبگردی