آفتاب

آموزش، حلقه‌ی مفقوده‌ی کاهش تصادفات رانندگی

آموزش، حلقه‌ی مفقوده‌ی کاهش تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام آموزش را رکن اساسی در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی برشمرد.

سرهنگ «محمد رسولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: یکی از اهداف راهنمایی و رانندگی آموزش و فرهنگ‌سازی فرهنگ رانندگی در میان مردم و ارگان‌های دولتی است که با تمرین و ممارست است که فرهنگ‌سازی در جامعه نتیجه می‌دهد و باید همه‌ی دستگاه‌های دولتی کمک کنند تا این امر محقق شود.

وی آمار تصادفات رانندگی را هشداردهنده دانست و افزود: آموزش، حلقه‌ی مفقود شده‌ی کاهش تصادفات رانندگی است که هر سال عده‌ای از مردم، بعنوان راننده، سرنشین و یا عابر پیاده جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ادامه داد: خسارت‌های سنگین و ضایعات جبران‌ناپذیری در نتیجه‌ی تصادفات متوجه منابع اقتصادی می‌شود که برای جلوگیری از این مهم آموزش مهم شمرده و به آن اهمیت داده شود.

رسولی با اشاره به اینکه معابر درون‌شهری و برون‌شهری همانند رودخانه‌ایست که هر ثانیه در حال تغییر است و هر لحظه ممکن است با مشکلاتی نظیر تصادف مواجه شود و برای راننده یا عابر پیاده خطر ایجاد کند خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های رفتاری در رانندگان به یک معضل جدی در جامعه تبدیل شده و رفتارهای نا ایمن معدود رانندگان هنجارشکن علاوه بر تهدید زندگی خودشان سلامت و زندگی افراد دیگر را نیز تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N158823

وبگردی