آفتاب

راهپیمایی هزاران تن از حامیان حمله روسیه به اوکراین در مسکو

راهپیمایی هزاران تن از حامیان حمله روسیه به اوکراین در مسکو

هزاران تن از حامیان مداخله نظامی روسیه در اوکراین، بدون دخالت نیروهای امنیتی روز یکشنبه در مسکو و برای حمایت از اقدام کرملین راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلویزیون دولتی روسیه تبلیغات شدیدی را از حامیان حمله روسیه به اوکراین به جریان انداخته و مدعی شده که تعداد زیادی از اوکراینی‌ها به دلیل به قدرت رسیدن فاشیست‌ها در اوکراین به مرزهای روسیه گریخته‌اند.

حداقل 10 هزار تن که پرچم‌های روسیه را در دست داشتند و برخی از آنها یونیفرم‌های نظامی شوروی سابق را نیز به تن کرده بودند در مسکو فریادهای "نه به نازیسم" سر دادند.

این در حالی است که تعدادی از تظاهرکنندگانی که برای مخالفت با مداخله نظامی روسیه در اوکراین در نزدیکی میدان سرخ تجمع کرده بودند، با مقابله نیروهای امنیتی روبرو شده و توسط پلیس دستگیر شدند.

روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تاکنون 675 هزار اوکراینی از این کشور گریخته و وارد مرزهای روسیه شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز مستقل لوادا حدود 43 درصد از مردم روسیه معتقدند که اعتراضات اوکراین "کودتای خشونت‌بار دولتی" بوده است در حالی که 45 درصد از پاسخ‌دهندگان کشورهای غربی را حامی این اعتراضات دانستند.

پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین و فرار وی به روسیه نیروهای روسی کنترل شبه جزیره کریمه را در دست گرفتند که با محکومیت شدید کشورهای غربی و دولت جدید اوکراین روبرو شد.

انتهای پیام

کد N158746

وبگردی