آفتاب

برگزاری تظاهرات اعتراضی در ونزوئلا

برگزاری تظاهرات اعتراضی در ونزوئلا

تهران-ایرنا- بیش از یکهزار معترض ونزوئلایی عصر یکشنبه به نشانه درخواست برای آزادی زندانیان و تاکید بر مطالبات خود از دولت این کشور در خیابان های کاراکاس تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی از کاراکاس، در تظاهرات اعتراضی روز گذشته شماری از معترضان با نیروهای پلیس در محله های مرفه نشین کاراکاس یعنی ˈکالائوˈ و آلتامیراˈ درگیر شدند.

ˈنیکولاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا تعطیلات ملی و سراسری ˈکارناوالˈ را در این کشور تا آخر هفته جاری افزایش داده بود، اما سران مخالفان از مردم خواسته اند به اعتراضات خود ادامه دهند. آنها خواستار آزادی فعالانی مانند ˈلئوپولد لوپزˈ هستند که در تظاهرات دستگیر شده اند.

لوپز و ˈماریا کورینا ماچادوˈ یکی از نمایندگان مجلس ونزوئلا از روز 23 ‍ژانویه (3 بهمن) خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز به دلیل مشکلات اقتصادی ونزوئلا شدند، اما تظاهرات از روز ملی جوانان در ونزوئلا یعنی 12 فوریه (23 بهمن) قدرت گرفت. بر اثر این تظاهرات تا روز27 فوریه (8 بهمن) حدود 18 نفر کشته، 250 نفر زخمی و ده ها نفر بازداشت شده اند. دولت ونزوئلا نیز اعلام کرده است 529 نفر تاکنون به دلیل شرکت در اعتراضات متهم شناخته شده اند.

نرخ بالای تورم، کمبود کالاهای اساسی، میزان فراوان جرم و جنایت از جمله دلایل اعتراضات مردمی عنوان شده است.

اروپام**9157** 1337
کد N158728

وبگردی