آفتاب
یک روزنامه سعودی بررسی کرد؛

تاثیر بحران اوکراین بر موضع روسیه درباره موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه

تاثیر بحران اوکراین بر موضع روسیه درباره موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه

یک روزنامه سعودی در تحلیلی پیش بینی کرد با افزایش تنشها در اوکراین میان روسیه و کشورهای غربی، موضع روسیه در تعامل با موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه محکم تر از گذشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رزونامه سعودی عکاظ امروز در تحلیلی به وضعیت اوکراین و پیامدهای بین المللی این بحران میان روسیه و کشورهای غربی پرداخته است.

در این تحلیل آمده است: پس از تصمیم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره اعزام نیروهای نظامی به جزیره کریمه، به نظر می رسد دامنه های بحران در اوکراین از مرزهای این کشور و منطقه فراتر رود و حتی دامن موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه را نیز بگیرد.

در ادامه این تحلیل با اشاره به تقابل واشنگتن و مسکو در موضوع اوکراین، آمده است: اگر آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضعی در مخالفت با دخالت روسیه در اوکراین اتخاذ کنند، مسکو موضعش را در تعامل با موضوع هسته ایران و تحولات سوریه تغییر خواهد داد.

این روزنامه سعودی با تاکید بر لزوم تحرک کشورهای عربی و بین المللی در زمینه مهار بحران اوکراین خاطرنشان کرده است: پس از شکست مذاکرات ژنو 2 و عدم تغییر  موضع سوریه، این احتمال وجود  دارد که روسیه حمایتها از نظام سوریه را تشدید کند و این مسئله به پیچیده تر شدن شرایط میدانی در سوریه منجر خواهد شد.

کد N158554

وبگردی