آفتاب

محاصره مجدد اردوگاه الیرموک توسط شورشیان "جبهه النصرة"

محاصره مجدد اردوگاه الیرموک توسط شورشیان "جبهه النصرة"

یکی از مسئولان سازمان آزادی بخش فلسطین از حمله مجدد گروه تروریستی جبهه النصرة به اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق و محاصره این اردوگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، انور رجا، یکی از مسئولان رسانه‌ای در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که برخی از اعضای گروه تروریستی "جبهه النصرة" بار دیگر از مناطق "یلدا"، "الحجر الاسود" و "القدم" در ریف دمشق به اردوگاه الیرموک حمله و این اردوگاه را محاصره کردند.

همچنین افراد مسلح سنگرها و موانعی را ایجاد و بار دیگر اردوگاه را اشغال کردند.

از سوی دیگر خالد عبدالمجید، دبیرکل "نیروهای مقاومت فلسطین" در سوریه ضمن هشدار نسبت به نفوذ دوباره جبهه النصرة به اردوگاه الیرموک، اعلام کرد که این بار باید کمیته‌های متشکل از نیروهای مردمی برای حل بحران وارد عمل شوند و تلاش کنند تا گروه‌های تروریستی از این اردوگاه خارج یا وارد عملیات نظامی با این گرو‌ه‌ها شوند.

در همین راستا گروه‌های فلسطینی در حالت آماده باش قرار گرفتند تا از اقدامات گروه‌های تروریستی ممانعت به عمل آورند.

این در حالی است که جبهه النصرة در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوگاه الیرموک را محاصره کرده و با تمامی پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران مخالف است.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه از وقوع درگیری‌های خشونت بار میان نیروهای مخالفان سوریه و نیروهای وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین به رهبری اجمد جبریل خبر داد.

برخی منابع سوری نیز اعلام کردند که ارتش آزاد سوریه به یکی از پایگاه‌های نیروهای دولتی در شهر حلب حمله کرد و درگیری‌ها در شهر "یبرود" واقع در ریف دمشق همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ارتش این کشور توانست کنترل منطقه "الکویتی" در شهر یبرود را به دست بگیرد.

در استان حمص نیز براثر منفجر شدن مین و بمب‌هایی که نیروهای ارتش آزاد کار گذاشته بودند، 15 تن از نیروهای نظامی سوریه کشته شدند.

انتهای پیام

کد N158504

وبگردی