آفتاب

دیدار پادشاه اردن با نخست‌وزیر مراکش درخصوص فلسطین و سوریه

دیدار پادشاه اردن با نخست‌وزیر مراکش درخصوص فلسطین و سوریه

پادشاه اردن با نخست‌وزیر مراکش در امان دیدار و با وی در خصوص مذاکرات صلح خاورمیانه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با عبد الاله بن کیران، نخست‌وزیر مراکش در مقر دفتر پادشاهی اردن در امان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل، بحران سوریه، روابط دو جانبه میان دو کشور و راه‌های تحکیم این روابط و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالله دوم همچنین در این دیدار بر اهمیت تحکیم روابط دوستانه با دولت مراکش تاکید کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن آمده است: دو طرف در این دیدار در خصوص تلاش‌های صورت گرفته در مذاکرات صلح خاورمیانه برای تشکیل کشور آتی فلسطین به پایتختی قدس برپایه راهکار تشکیل دو کشور و در چارچوب قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی بحث و گفتگو کردند.

عبدالله دوم نیز ضمن اشاره به آخرین تحولات بحران سوریه بر موضع ثابت امان از حل سیاسی و عادلانه این بحران تاکید کرد.

وی همچنین به بار سنگین ‌آوارگان سوری بر دوش مسئولان اردنی اشاره کرد.

نخست‌وزیر مراکش نیز ضمن تاکید بر تمایل کشور خود برای تحکیم روابط میان اردن و مراکش در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه اقتصادی، نقش اردن در ارائه خدمات به آوارگان سوری و تلاش ملک عبدالله دوم برای برقراری صلح در خاورمیانه و جهان را ستود.

انتهای پیام

کد N158503

وبگردی