آفتاب

پدر شهید احمدی روشن: شکستن تحریم‌ها به بهای نابودی استقلال کشور تمام نشود

پدر شهید احمدی روشن: شکستن تحریم‌ها به بهای نابودی استقلال کشور تمام نشود

پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: نباید به هر قیمتی به‌دنبال شکستن تحریم‌ها باشیم که اگر فقط به این فکر کنیم تنها عزت و استقلال کشورمان نابود می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، رحیم احمدی‌روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مراسم ششمین یادواره عاشورائیان که در تالار بزرگ فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: خون شهدا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و امروزه نیز، درخت انقلاب با خون سرخ همین عزیزان آبیاری می‌شود.

وی ضمن اشاره به آیه 169 سوره مبارکه آل عمران، گفت: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌‏اند مرده مپندار بلکه زنده‌‏اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌‏شوند»، هیچگاه حتی نباید به مخیله انسان خطور کند که شهدا مردند، آن‌ها نه تنها زنده هستند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، بلکه امور خود را نیز مدیریت می‎کنند و این مسئله به‌طور مکرر در زندگی پس از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن متجلی شده است.

احمدی‌روشن اظهار کرد: شهادت، مقام والایی است که کسی به این مقام نمی‌رسد مگر به سبب خصایص ویژه‎ای که در افراد وجود دارد از جمله ولایت‌مداری و احترام به والدین، برای نمونه شهید مصطفی چهار ویژگی مهم دارد که او را به این مقام رساند. 1. ایشان احترام فوق العاده‌ای به پدر و مادرشان می‌گذاشتند. 2. سرباز خوبی برای اسلام، رهبر و مردم کشور خود بودند. 3. به‌طور شایسته، ولایت‌مدار بودند. 4. هرکاری را که انجام می‌دادند برای رضای خدا و با اخلاص بود.

وی عنوان کرد: جوانان غیور و ولایت‌مدار ما که از جمله آنان مصطفی بود، به‌دنبال سخن رهبر خود مبنی بر این‌که ملت ایران می‌تواند به انرژی هسته‌ای دست یابد، به‌طور جدی وارد کار شده و با تلاش شبانه‌روزی و مخلصانه خود کشورمان را به این دستاورد بزرگ رساندند.

پدر شهید احمدی روشن افزود: کسب دستاورد بزرگ انقلاب به قیمت ریخته شدن خون انسان‌های شریفی به‌دست آمده پس باید حافظ خون شهدا باشیم.

انتهای پیام

کد N158367

وبگردی