آفتاب

تاکید شورای حقوق بشر ریاست جمهوری روسیه بر عدم حمله به اوکراین

تاکید شورای حقوق بشر ریاست جمهوری روسیه بر عدم حمله به اوکراین

اعضای شورای حقوق بشر رئیس‌جمهوری روسیه به وی تاکید کردند تا به اوکراین حمله نکند و اعلام کردند تهدیدهایی که روس‌ها با آن در اوکراین مواجهند آنقدر زیاد نیست که نیرو به این کشور اعزام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از سوی 27 عضو شورای حقوق بشر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امضا شده و بازتاب نگرانی شدید در میان لیبرال‌های روسیه در مورد دورنمای اقدامات خصمانه کرملین علیه اوکراین است.

این اعضا در بیانیه خود آورده‌اند: نگرانی دولت مسکو درباره اوضاع اوکراین اغراق‌آمیز است. مواردی از نقض قوانین و بی‌نظمی از سوی اعضای مختلفی از نیروها و جناح‌های سیاسی گزارش شده است. اما استفاده از نیروی نظامی خارجی که باعث یکپارچگی اوکراین می‌شود، کاملا نامناسب است.

در این بیانیه که از سوی شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر ریاست جمهوری روسیه امضا شده، آمده است: در حالی که قانونگذاران روس به مرگ‌ها و جراحات در کریمه اوکراین به عنوان ضرورت در استفاده از نیروی نظامی اشاره می‌کنند،‌ هیچ اتفاقی در دو روز گذشته در این منطقه خودمختار رخ نداده است.

آنها با اعلام اینکه اعطای مجوز برای حضور نیروی ارتش روسیه در اوکراین دو کشور را در آستانه جنگ قرار می‌دهد، هشدار دادند: استفاده از نیروهای مسلح همواره باعث افزایش تنش‌ها و نقض گسترده حقوق بشر می‌شود.

اگر چه مقام‌ها و قانونگذاران روس بار دیگر مساله اعزام بالقوه نیروهای ارتش این کشور را به اوکراین مطرح کرده‌اند اما مردم عادی روسیه نگران پیامدهای جنگ هستند.

انتهای پیام

کد N158312

وبگردی