آفتاب

مدودف از وقوع انقلاب دیگری در اوکراین خبر داد

مدودف از وقوع انقلاب دیگری در اوکراین خبر داد

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: رهبران جدید اوکراین که به صورت غیرقانونی قدرت را تصاحب کرده‌اند و بر اساس قوانین خودشان کشورداری می‌کنند، با یک انقلاب دیگر و خونریزی جدیدی روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "دیمیتری مدودف"، نخست‌وزیر روسیه گفت: در حالی که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در اصل هیچ اختیاری ندارد، همچنان رهبر مشروع این کشور بر اساس قانون اساسی اوکراین است و اگر گناهکار و مجرم است، باید استیضاح و محاکمه شود.

وی در ادامه مطلب خود در فیس‌بوک نوشت: هر اقدام دیگر نظیر تصاحب قدرت خلاف قانون است و باعث بی‌ثباتی شدیدی می‌شود. باعث پدید آمدن یک انقلاب جدید و خونریزی دوباره می‌شود.

این اظهار نظرها از جانب نخست‌وزیر روسیه بخشی از یکسری از اظهارنظرهای این کشور است که مشروعیت دولت جدید حامی غرب اوکراین را از زمان فرار یانوکوویچ مورد حمله قرار داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از جانب پارلمان این کشور مجوز گرفت تا در صورت تمایل سربازان روس را به اوکراین اعزام کند و از شهروندان روس و روس زبان‌ها در این کشور حفاظت به عمل آورد.

مدودف افزود: روسیه آماده برقراری و توسعه روابط محترمانه و چند جانبه با اوکراین و برقراری روابط دو جانبه با این کشور است. اوکراین برای مسکو تنها معرف گروهی از مردم نیست که خونشان در میدان استقلال کی‌یف ریخته شد. روسیه نیازمند یک اوکراین قوی و باثبات است. یک شریک اقتصادی و قابل پیش‌بینی روسیه خواستار روابط ضعیف با اوکراین نیست.

5252

کد N158294

وبگردی