آفتاب

نگرانی آمریکا،انگلیس و آلمان از مداخله روسیه در کریمه/گفتگوی اوباما با مرکل و کامرون

نگرانی آمریکا،انگلیس و آلمان از مداخله روسیه در کریمه/گفتگوی اوباما با مرکل و کامرون

رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران انگلیس، آلمان و لهستان نسبت به مداخله روسیه در اوکراین نگرانی شدید خود را ابراز داشته و این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما" ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با "دیوید کامرون"، نخست‌وزیر انگلیس، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و "برونیسلاو کموروفسکی"، رئیس‌جمهوری لهستان در این خصوص گفت‌وگو کردند.

در همین راستا کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رهبران تاکید داشتند که باید هرچه زودتر با همکاری بین‌المللی گفت‌وگو بین اوکراین و روسیه آغاز شود.

دفتر صدراعظم آلمان نیز در بیانیه‌ای این اقدام روسیه را مداخله‌ای غیرقابل قبول خواند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تلاش‌های گسترده‌ای وجود دارد تا به اوکراین برای مدیریت شرایط حقوق بشری و مشکلات مالی‌اش کمک شود.

مرکل و اوباما همچنین در گفت‌وگوی تلفنی خود بر نیاز به ایجاد یک هیات حقیقت‌یاب که احتمالا تحت رهبری سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت خواهد کرد، توافق کردند.

دفتر مرکل همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با صدراعظم آلمان این پیشنهاد را پذیرفته است.

از سوی دیگر وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن ترغیب کی‌یف به درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد که واشنگتن می‌تواند از طریق طرح‌های دو جانبه و یا موسسات بزرگتر بین‌اللملی به کی‌ِیف کمک کند.

انتهای پیام

کد N158212

وبگردی