آفتاب

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار/هلاکت 74 تروریست مسلح در عملیات ارتش

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار/هلاکت 74 تروریست مسلح در عملیات ارتش

منابع عراقی در استان الانبار اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور عملیات نظامی خود علیه گروه‌های مسلح و تروریست در این استان را آغاز کردند. این در حالی است که پلیس عراق از کشته شدن 74 تروریست مسلح در عملیات جدید ارتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع محلی در استان الانبار عراق اعلام کردند که به رغم اعلام توقف عملیات نظامی، نیروهای ارتش این کشور عملیات جدید خود را در شهر فلوجه و بخش‌هایی از الرمادی ادامه می‌دهند.

در همین حال گروه‌های مسلح در عراق موسوم به "شورای انقلابیون عراق" در بیانیه‌ای از شرکت‌های جهانی هواپیمایی خواستند تا پروازهای خود به فرودگاه بین‌المللی بغداد را متوقف کنند.

در این بیانیه ‌آمده که فرودگاه بین‌المللی بغداد و تمامی هواپیماهایی که در این فرودگاه فرود می‌آیند در معرض حمله افراد مسلح قرار دارند و نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق از فرودگاه بغداد به عنوان حمایت لجستیکی از نیروهای خود در مقابله با افراد مسلح قبایل استفاده می‌کند.

منابع پزشکی در استان الانبار نیز اعلام کردند که در پی وقوع درگیری‌هایی میان افراد مسلح قبایل و ارتش عراق 9 تن از جمله چهار نظامی کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، افراد مسلح در الرمادی اعلام کردند که در پی وقوع انفجاری در خانه‌ای در جنوب شرقی این شهر هفت تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پزشکی در فلوجه نیز اعلام کرد که در پی حمله نیروهای دولتی به مناطق "نزال"، "الشهداء"، "المعلمین" و "الجولان" سه غیرنظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود که در فوریه گذشته در عراق بیش از 700 تن کشته شدند.

از سوی دیگر، فرمانده پلیس در استان "موصل" اعلام کرد که از آغاز عملیات جدید نیروهای ارتش در استان الانبار 74 تن از افراد مسلح کشته و 449 تن دیگر بازداشت شدند.

مهدی الغراوی، یکی از رهبران ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش موفق شدند کنترل مناطق جنوب موصل که پیشتر تحت سیطره گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش بود را به دست آوردند.

انتهای پیام

کد N158210

وبگردی