آفتاب

یک فعال دانشجویی: اگر با مفاسد مبارزه نشود، مردم در مسیر توسعه مشارکت نمی‌کنند

یک فعال دانشجویی: اگر با مفاسد مبارزه نشود، مردم در مسیر توسعه مشارکت نمی‌کنند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: از لحاظ جامعه‌شناسی، تعامل جامعه و فرد دوطرفه است و اگر جامعه‌ای به سمت توسعه در حرکت باشد، حرکت تک تک افراد جامعه در آن مسیر تأثیرگذار خواهد بود.

مقداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: تغییرات در یک جامعه از تغییر در تک تک افراد جامعه آغاز می‌شود. همان‌گونه که دولت باید برای توسعه برنامه‌ریزی کند، تمام افراد جامعه نیز فرهنگ توسعه را در خود و زندگی خود باید آغاز کنند، چراکه تغییرات و تأثیرات جامعه و فرد، متقابل است و گاهی تغییر از سمت جامعه شروع می‌شود و به فرد می‌رسد و گاهی از سمت افراد تغییرات به سطوح بالاتر جامعه خواهد رسید.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک جامعه توسعه‌یافته، تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه‌یافتگی باید با دقت برنامه‌ریزی کرد و افراد یک جامعه را به طرز صحیحی وارد مسیر توسعه کرد. این برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند از طریق آموزش به مردم ارائه شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از طریق آموزش می‌توان ضرورت توسعه فردی را به تک تک افراد جامعه خاطرنشان کرد. رسانه‌های سمعی و بصری، سینما، تئاتر، کتاب و ... همه و همه می‌توانند ابزارهای آموزش فرهنگ توسعه باشند.

سلطانی با بیان اینکه "مفاسد اقتصادی عاملی بازدارنده در جهت رسیدن به توسعه‌یافتگی است"، اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصادی عدالت رعایت نشود اختلاف طبقاتی به وجود می‌آید و در چنین حالتی است که فاصله مردم با کسانی که با رانت‌خواری در اقتصاد فساد ایجاد کرده‌اند زیاد می‌شود و دیگر دلشان به همکاری با دولت و برنامه‌های آتی آن راضی نمی‌شود. اگر با مفاسد اقتصادی مبارزه نشود، مردم در مسیر توسعه مشارکت نخواهند کرد.

انتهای پیام

کد N158200

وبگردی