آفتاب

نسخه تصحیح‌شده «تذکره آفتاب عالم‌تاب» برای چاپ آماده می‌شود

نسخه تصحیح‌شده «تذکره آفتاب عالم‌تاب» برای چاپ آماده می‌شود

نسخه تصحیح شده نسخه خطی کتاب «تذکره آفتاب عالم‌تاب» شامل معرفی چندین هزار از شاعران ایرانی برای چاپ آماده می‌شود.

یوسف بیگ‌باباپور محقق و مصحح در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: «تذکره آفتاب عالم‌تاب» یک نسخه خطی است که 4 هزار و 264 شاعر ایرانی در آن معرفی شده‌اند و قرار است نسخه تصحیح‌شده آن را به همت چند مصحح و انتشارات سفیر اردهال راهی بازار نشر کنیم.

وی افزود: نسخه اسکن و کپی شده از روی نسخه اصلی این کتاب، از هند به ایران آورده شد که این نسخه به خط شخص مولف نوشته شده است و تنها همین نسخه از این کتاب در دنیا وجود دارد. کتاب مورد نظر متعلق به سال 1269 هجری قمری و اثر محمدصادق خان اختر هوگری است.

این مصحح ادامه داد: تصحیح این کتاب در نهایت به اثری حدود هزار و 600 صفحه انجامید که قرار است در 2 جلد 800 صفحه‌ای منتشر شود. خانم مرضیه بیگ‌وردی جلد اول و خانم مریم برزگر هم جلد دوم را تصحیح کرده‌اند و من نیز مسئولیت نظارت علمی و نگارش مقدمه را بر عهده داشته‌ام.

بیگ‌باباپور گفت: در مجموع یک سال روی این کتاب کار کردیم. در حال حاضر حروفچینی و صفحه‌بندی آن انجام شده و امیداوریم برای نمایشگاه کتاب به چاپ برسد. این کتاب‌ها به دلیل تخصصی بودن، معمولا با تیراژ 200 تا 300 نسخه چاپ می‌شوند و بسته به اقبالی که از آن‌ها می‌شود، می‌شود چاپ‌های دیگری از آن‌ها را هم وارد بازار نشر کرد.

کد N158080

وبگردی