آفتاب

کشته شدن 10 نفر در زندان الشمیسی عربستان

کشته شدن 10 نفر در زندان الشمیسی عربستان

یک رسانه یمنی از کشته شدن دست کم 10 زندانی یمنی در حمله نیروهای امنیتی سعودی در زندان الشیسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری "الخبر" فاش کرد دست کم 10 یمنی یکشنبه شب در زندان الشمیسی در شهر جده عربستان کشته شدند.

این رسانه نوشت زندانیان، درهای زندان را شکسته و به سمت دروازه هفتم رفتند که به سبب استفاده پلیس از سلاح برای بازگرداندن آنها، حدود 10 نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات سعودی اعلام کرده اند برخی از کسانی که به سبب نقض قوانین اقامت و کار در مرکز الشمیسی در جده نگهداری می شدند تا تدابیر مربوط به خروجشان تکمیل شود، دست به آشوب زده که بر اثر آن، یک نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

عاطی بن عطیه القرشی از مقامات پلیس منطقه مکه مکرمه اعلام کرد برخی از افراد غیر سعودی از ملیت های مختلف یکشنبه شب در مرکز خدماتی الشمیسی مرتکب تخلفاتی در تلاش برای ایجاد اغتشاش در محل اسکان خود شدند.

القرشی افزود به آنها هشدار داده شد که آشوب ایجاد نکنند، ولی آنها به این مسئله توجهی نکردند و متاسفانه رفتار آنها سبب دخالت نیروهای امنیتی و برخورد با آنها شد که به کشته شدن یک نفر بر اثر هل دادن و زخمی شدن 9 نفر از آنها منجر شد.

خاطر نشان می شود مقامات سعودی طی ماههای اخیر دهها نفر از کارگران خارجی را به بهانه نداشتن مجوز اقامت و یا کار و یا نقض قوانین اخراج کرده و روند اخراج کارگران خارجی را همچنان ادامه می دهند.
 

کد N158047

وبگردی