آفتاب
ابوترابی در دیدار با رییس نمایندگی صلیب سرخ در ایران:

مسوولیت اصلی صلیب سرخ ‌کمک به استقرار صلح است

مسوولیت اصلی صلیب سرخ ‌کمک به استقرار صلح است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در ایران بر تلاش این سازمان به ایفای رسالت جهانی خود تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیویر مارتین، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی در ایران عصر یکشنبه با سید محمدحسن ابوترابی‌فرد دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به رسالت و مأموریت سازمان صلیب سرخ در توسعه صلح و آرامش در مناطق مختلف جهان گفت: رسالت و مسؤلیت اصلی سازمان صلیب سرخ به عنوان یک نهاد خدوم و بی‌طرف، کمک به استقرار صلح و آرامش و تسهیل خدمات انسان دوستانه در مناطق مختلف جهان به ویژه در هنگام منازعات و جنگ‌هاست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به اهمیت وظایف این سازمان، افزود: اهمیت وظایف صلیب سرخ از آن جهت است که در راستای خدمت به انسان‌هایی است که ناخواسته زندگی و سلامتشان به مخاطره افتاده است.

وی با اشاره به اهتمام و تلاش وافر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای جامعه بین الملل در استقرار ثبات و آرامش منطقه‌ای، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این راستا از تلاش‌های سازمان صلیب سرخ در ارتقای صلح و دوستی بین ملت‌ها، استقبال می‌کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و منابع فقهی در خصوص احترام به حقوق انسان‌ها، تأکید کرد: به طور حتم آموزه‌های دین مترقی اسلام حاوی نکات و ظرایف مهمی در جهت حفظ کرامت و حقوق انسانی است که در جهات مختلف با اهداف و آرمان‌های صلیب سرخ هم‌خوانی دارد.

همچنین اولیویر مارتین، رییس دفتر نمایندگی کمیته بین الملل صلیب سرخ در ایران با ابراز خوشوقتی از حضور و فعالیت در کشورمان، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران، کشوری مهم و برخوردار از تاریخی غنی و کهن با مردمانی مهربان و نیکو سرشت است.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های صلیب سرخ جهانی به ارائه گزارشی از حوزه مأموریت خود پرداخت و افزود: همواره همکاری سازنده‌ای بین سازمان صلیب سرخ و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و مجلس شورای اسلامی می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای تقویت همکاری‌های متقابل در زمینه‌های انسان دوستانه باشد.

مارتین با اشاره به نتایج مطالعات تطبیقی در مورد انسان در اسلام و دنیای غرب و اشتراکات متعدد آنها که ملهم از آموزه‌های آسمانی است، تصریح کرد: باید از این اشتراکات برای نزدیک‌تر ساختن دیدگاه‌ها در جهت تأمین حقوق اساسی انسان‌ها در سراسر جهان بهره برد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، رییس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در ایران با بیان اینکه الهامات قرآنی و سایر آموزه‌های دینی اسلامی در نیل به اهداف مشترک، نقش غیر قابل انکاری دارد به جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی کشورمان اشاره کرد و افزود: خواهان حمایت هرچه بیشتر حوزه قانون گذاری از فعالیت‌ها و همکاری‌های انسان دوستانه مشترک بین صلیب سرخ و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام

کد N157951

وبگردی