آفتاب
در گفتگو با مهرعنوان شد:

امیدواری سرمربی اسلحه سابر برای دو مدال اینچئون/ نیاز به پشتوانه مالی داریم

امیدواری سرمربی اسلحه سابر برای دو مدال اینچئون/ نیاز به پشتوانه مالی داریم

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ابراز امیدواری کرد که این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی و در صورت نداشتن مشکلات مالی و اجرای برنامه‌های آماده‌سازی کامل بتواند در هر بخش انفرادی و تیمی صاحب مدال شود.

عبدالحمید فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایجی که توسط شمشیربازان اسلحه سابر در رقابت‌های جام جهانی اسپانیا و ایتالیا به دست آمد، اظهارداشت: درست است که بازیکنان در بخش انفرادی مسابقات اسپانیا خیلی خوب کار نکردند و نتایج آنچنان در خور توجهی به دست نیاورند اما به مرور و با حضور در بخش تیمی مسابقات اسپانیا و بخش انفرادی مسابقات ایتالیا عملکرد بهتری از خود نشان دادند طوریکه بهترین نتیجه ممکن را در بخش تیمی جام جهانی ایتالیا از آن خود کردند. 

وی به پیگیری منظم تمرینات تیم شمشیربازی اسلحه سابر و نظارت همیشگی بر عملکرد بازیکنان این تیم اشاره کرد و یادآور شد: طی پنج ماهه گذشته و در واقع بعد از حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا وضعیت بازیکنان و چگونگی پیگیری تمرینات آنها را زیر نظر داشتیم به همین دلیل بود که برای این دو رویداد جهانی با اعتماد و اعتقاد کامل سه بازیکن حاضر در مسابقات کویت را در ترکیب تیم اعزامی قرار دادیم که خوشبختانه نتیجه لازم و دلخواه را هم به دست آوردیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر اشاره‌ای مختصر به نتایج به دست آمده توسط بازیکنان این تیم در جام جهانی اسپانیا و ایتالیا کرد و گفت: اینکه به واسطه حضور در مسابقات جام جهانی اسپانیا و بعد از آن اردوی مشترکی که با کره‌ای‌ها داشتیم، توانستیم در جام جهانی ایتالیا تیم نهم شویم و در بخش انفرادی هم بازیکنان تا جدول 64 نفره پیش بروند، خیلی ارزشمند بود. در واقع همین نتایج بود که ما نسبت به دستیابی به اهداف‌مان امیدوارتر کرد.

فتحی با تاکید بر اینکه کسب مدال بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی مهمترین هدف ما برای ماه‌های آینده است، یادآور شد: در مورد کسب یک مدال در این بازی‌ها اطمینان دارم. شمشیربازان اسلحه سابر می‌توانند در بخش تیمی تا فینال بازی‌های آسیایی پیش رفته و در نهایت با کسب مدال طلا یا نقره به کار خود پایان دهند اما تمام امید من این است که تعداد مدال‌های‌مان بیشتر از یکی شود و بتوانیم حداقل دو مدال این بازی‌ها را از آن خود کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش انفرادی هم شمشیربازان اسلحه سابر توانایی کسب مدال را دارند اما مدال‌آوری در این بخش به شرایط خاص خود بستگی دارد. به هر حال اینکه بازیکنان تا پیش از بازی‌های آسیایی در اردوهای زیادی شرکت کنند تاثیر مستقیم در چگونگی عملکرد آنها در بخش انفرادی دارد چون رقابت در این بخش به مراتب سخت‌تر از بخش تیمی است.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر با ابراز امیدواری از اینکه وزارت ورزش و جوانان در کنار کمیته ملی المپیک بودجه لازم برای آماده‌سازی تیم‌های آسیایی را در موقع در اختیار آنها قرار دهد، به یک موضوع اشاره کرد و گفت: تیم شمشیربازی اسلحه سابر به واسطه حضور در جام جهانی اسپانیا و بعد از آن اردوی دو سه روزه‌ای که با کره‌جنوبی داشت، در جام جهانی ایتالیا فوق‌العاده خوب کار کرد. این یعنی اینکه اگر مشکل مالی نداشته باشیم و در رویدادهای بیشتری شرکت کنیم شانس کسب دو مدال‌مان در بازی‌های آسیایی خیلی بیشتر خواهد شد. ما در این راه به برنامه آماده‌سازی کامل و پشتوانه مالی قوی نیاز داریم.

کد N157851

وبگردی