آفتاب
نماینده سوریه در سازمان ملل:

برخی کشورهای عربی شروع به عذرخواهی از سوریه کرده اند

برخی کشورهای عربی شروع به عذرخواهی از سوریه کرده اند

تهران - ایرنا - بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که برخی کشورهای عربی به دلیل موضع گیری های سه سال گذشته خود در مورد سوریه، شروع به عذرخواهی از دمشق کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ˈ النشرهˈ بشار الجعفری افزود: این کشورها با ابراز پشیمانی از موضع گیری های گذشته خود طی سه سال اخیر در مورد سوریه متعهد شده اند که اشتباهات سه سال پیش خود را تکرار نکنند.

الجعفری اشاره ای به نام این کشورها نکرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که مشکل اصلی سوریه ، مسئله فلسطین است زیرا غرب می خواهد به طور کامل از مسئله فلسطین دست بشوید و اگر سوریه نیز چین چیزی را بپذیرد، یکباره همه حملات علیه سوریه متوقف می شود.

وی در دیدار با شمار زیادی از سوری های ساکن بروکلین نیویورک افزود: اتفاقات جاری در سوریه در حقیقت جنگ با روسیه، ایران و چین است.

الجعفری در ادامه به سوری های ساکن امریکا اطمینان داد که به دلیل توانایی های ارتش و هوشیاری مردم ، اوضاع به گونه خوبی پیش می رود.

بشار الجعفری در مورد جبهه ˈدرعاˈ در سوریه و تهدید به آغاز کردن حمله به سوریه از این جبهه نیز گفت: این یک جبهه ساختگی است و چندان اهمیتی ندارد.

وی در مورد افراد مسلح نیز گفت : وقتی ما دیدیم اسراییل زخمی های آنان را درمان و معالجه می کند، متوجه شدیم که دستور دارند با هرگونه راه حل سیاسی برای بحران موجود در ژنو مخالفت کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان مقام ها سازمان ملل را متهم کرد که به جای در پیش گرفتن سیاست های سازمان ملل ، پیرو سیاست های کشورهای متبوع خود هستند زیرا دشوار می توان شخصی از مقام های سازمان ملل را پیدا کرد که بدون رد شدن از فیلتر ساز مان های اطلاعاتی کشورهای صاحب نفوذ ، به مقام بالایی در این سازمان بین المللی رسیده باشد.

خاورم **2041** 1515
کد N157816

وبگردی