آفتاب

رحیمیان: فرزند یا نوه امام بودن، شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست

رحیمیان: فرزند یا نوه امام بودن، شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست

کیهان نوشت:مصطفوی گفته است زمانی که خبر انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انقلاب شنیدم همه غم‌های دنیا از ذهنم زدوده شد



حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم راه‌اندازی دو رشته تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ تشیع در مقطع دکترای دانشگاه اصفهان گفت: فرزند یا نوه امام خمینی بودن ملاک و شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست. امام خمینی(ره) کسانی را اهل بیت خود می‌دانستند که درباره آنها می‌گفتند من دست و بازوی آنها را می‌بوسم.
وی با اشاره به اینکه امام راحل دارای دو فرزند پسر یعنی مصطفی و احمد خمینی بود، گفت: مصطفی خمینی بسیار مورد علاقه امام راحل بود به طوری که امام، فرزندان مصطفی به ویژه «حسین» را بسیار دوست می‌داشت.
نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فتنه بنی‌صدر افزود: حسین، فرزند مصطفی خمینی در این جریان با فتنه همراه شد و امام دستور داد که او را دستگیر کرده و به تهران بیاورند.
رحیمیان گفت: زمانی که به امام خمینی(ره) خبر دادند که حسین مسلح است امام پاسخ دادند که اگر در هنگام دستگیری مقاومت کرد او را بزنید. امام با کسی «رودربایستی» نداشت و بخاطر تکلیف شرعی و اینکه حسین با فتنه‌گران و منافقین هم پیمان شده بود این کار را انجام داد.
وی ادامه داد: «خانم مصطفوی دختر امام راحل تعریف می‌کرد زمانی که منتظری برکنار شد به پیش پدرم رفتم و به او گفتم که اگر حادثه‌ای پیش بیاید من نگرانم چرا که کسی را نداریم اما امام گفتند که چرا داریم، همین آقای خامنه‌ای».
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: خانم مصطفوی گفته است زمانی که خبر انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انقلاب شنیدم همه غم‌های دنیا از ذهنم زدوده شد.
وی تأکید کرد: موارد معدودی که درباره اهل بیت امام راحل می‌شنویم نباید در ذهن ما برجسته شود چرا که اینها تحت تأثیر شیطنت‌هایی است که می‌شود.
رحیمیان تصریح کرد: بیشتر شاگردان امام خمینی(ره) پس از رحلت ایشان راه او را در استانهای مختلف ادامه دادند به جز در چند مورد انگشت‌شمار.


 


17302

کد N157728

وبگردی